Avatar billede MEilsoe Nybegynder
21. november 2011 - 21:53 Der er 19 kommentarer

Internet virker ikke efter formatering af Windows XP

Hej.
Min brors PC er blevet formateret og køre som en drøm.
Men internetforbindelsen vil ikke virke.
Har tjekket kabler, genstartet routeren, men uden held.

Når jeg går ind i netværksforbindelser finder den en forbindelse der hedder: 1394-forbindelse som er tilsluttet og ydermere står der 1394-netværkskort.
Klikker jeg mig ind på den og forsøger at reparere den for jeg følgende svar:
Windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke kan fuldføres:
Der kunne ikke spørges om TCP/IP-indstillingerne for forbindelsen. Det er ikke muligt at fortsætte.

Kontakt personen, der adminstrerer dit netværk, for at få hjælp.

Så nu spørg jeg jer herinde, hvad kan problemet være?

På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2011 - 21:56 #1
Når I nu har formateret maskinen, så har I også slettet alle de installerede drivere, der bliver brugt til al hardwaren.
Det skal installeres igen - enten via en medfølgende cd, eller via producentens hjemmeside.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. november 2011 - 22:01 #2
samme som #1 i mangler evt en eller flere drivere..
Avatar billede haverslev Novice
21. november 2011 - 22:05 #3
Blueeyez > er det for at bekræfte eller er det ikke forståeligt det jeg skrev ??
Avatar billede Blueeyez Mester
21. november 2011 - 22:23 #4
#3 Bekræfter blot dit indlæg, hvis det da er iorden ;)
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2011 - 22:53 #5
1394-netværkskort og forbindelse er Firewire, som ikke har noget med internettet at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2011 - 08:43 #6
Hvis du går i enhedshåndteringen, så må du have gule anmærkninger her.
Har du ikke en cd med drivere, så prøv at lade Windows finde en driver, så nettet kan komme til at virke. Herefter kan du prøve om producenten skulle have en nyere version liggende.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. november 2011 - 12:12 #7
Man kan os hente programmet driver genius, det kan fortælle hvilke drivere du skal bruge (pr navn) det koster dog at hente driverne, men den del kan google eller producentens hjemmeside hjælpe med el. driver cderne.

Jeg tænker mest af alt på at hvis du har driver cd så kan der oftest være flere mulighed mht.

Graffikkort driver og trådløs netkort.. og dertil finder jeg selv driver genius god at have i baghånden med den information den giver :)
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2011 - 12:34 #8
Ja, de programmer som finder drivere kræver jo bare en mindre detalje, adgang til internettet, men det betyder måske ikke noget
Avatar billede Blueeyez Mester
22. november 2011 - 12:41 #9
#8 Driver Genius behøver ikke internet :) Har jeg ikke selv oplevet de gange jeg har benyttet det, du tænker nok på Slimdrivers som kræver internet, samt ikke er så godt opdateret mht drivere i forhold til :)
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2011 - 12:50 #10
Hvor er ideen, du kan jo ligeså godt gå producentns hjemmeside med det samme og hente alle drivene der hører til maskinen og det OS der er installeret og smide dem på en usb nøgle.
Det andet er vist bare en "omvej" til det samme mål :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. november 2011 - 13:17 #11
#10 Hvis vedkomemdne ikke ved hvilket netkort/grafikkort der er i maskinen, så er det da en god løsning til og se det, jeg ved da der oftest er 2 muligheder på de fronter og det er da irriterende at skulle hente de mellem 50 - 100 MB 2 gange frem for 1 gang.
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2011 - 13:53 #12
nu kommer det jo an på, hvilken producent det er og til hvilket OS der skal hentes drivere til, nogle har 2 muligheder i f.eks netkort som f.eks HP det er ganske korrekt, men de der henter pr. SN eller MD nr. der er kun en at vælge imellem da det er et unikt nummer til netop den maskine og OS.
Tillige vil en "forkert" driver ikke blive installeret, så reelt fylder den blot på din Usb nøgle.
Tillige bruger du jo bla. også 11Mb på blot at hente driver genius
Avatar billede Blueeyez Mester
22. november 2011 - 14:06 #13
#12 Ja, men nu ser jeg globalt på det og ikke kun HP, men HP, Acer, MSI, Dell, Packard Bell, Sony, Asus mm.

Og jeg vil tilføje at det kan jo variere.

Altså den driver man får anbefalet plejer godt og kunne bruges og eller så kan man se hvilken driver man skal bruge

Grafikkort - Intel/Nvidia/Amd/Ati
Wifi - Intel/Atheros/Nvidia.

Og skønt man bruger model navn så kan man få flere valg muligheder, har jeg da selv oplevet.. men det er os blot et forslag, så vil ikke mene der er noget at diskutere om, for jeg har selv haft nytte af det i sin tid, med maskiner hvor jeg netop har haft 2 muligheder skønt jeg har brugt model nr..

Jeg vil os lige tilføje at 11 MB ikke rigtigt er noget i forhold til hvad der kan være på nutidens USB sticks.. men hvis du hellere vil hente 2 x 80 MB graffikkort driver så er det da bare det.. men dette er uddebatteret efter  min mening, hvis tråd opretter kan bruge det så er det det og hvis ikke så er det jo os bare det..
Avatar billede MEilsoe Nybegynder
23. november 2011 - 18:16 #14
Tak for hjælpen ;)
Jeg vil prøve jeres løsning(er) og herefter vende tilbage med nyt, så i kan få point :)
Avatar billede MEilsoe Nybegynder
23. november 2011 - 19:04 #15
Nu er drivers installeret... Men men men.
Da jeg så genstarter PC'en kommer den frem med hvilket operativsystem jeg vil vælge:
Microsoft Windows XP Home Edition Eller Microsoft Windows XP Home
Vælger man den øverste kom man før ind og kunne logge på sin bruger, men nu genstarter den.
Vælger man derimod den nederste kommer man ind hvor den vil geninstallere windows.
Håber i kan hjælpe på forhånd tak ;)
Avatar billede Blueeyez Mester
23. november 2011 - 19:43 #16
#15 Kunne godt ligne en "mindre fejl".. har du recovery på pcen eller er den formateret med en "Windows xp cd"?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2011 - 19:48 #17
Man kan hvis man får den op at køre gå i kør-msconfig-boot.ini og kigge startstier igennem. Er der en man ikke vil bruge slettes denne. Så skulle du ikke få valget i starten.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. november 2011 - 20:12 #18
#17 Problemet er at den ene henviser til formatering.. det er jo ikke helt normalt at man skal vælge OS hvor af den ene er formatering? :)
Avatar billede MEilsoe Nybegynder
09. december 2011 - 13:03 #19
Den er bootet fra win xp cd. Har ikke lige prøvet jeres forslag, men vender tilbage senere da jeg har haft lidt travlt på jobbet.