Avatar billede trine_uldall Nybegynder
18. november 2011 - 10:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hover underline i wordpress + skyggeeffekt

Jeg har to ting, der driller på dette site: www.dankbar.dk
Jeg vil godt have en underline effekt ved hover på alle menupunkter, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg tror, forklaringen ligger dér i stylesheetet, hvor der bruges en ">-kode" som fx her:

#access li:hover > a,
#access ul ul :hover > a {
    background-image:url(http://dankbar.dk.linux9.unoeuro-server.com/wp-content/uploads/bckto.png)
    color: #fff;
}

Jeg kan ikke gennemskue, hvor overskrivningen sker...

Og så har jeg en skyggebokseffekt på menuen, og den vil ikke vises i Explorer. Er der nogen, der kan hjælpe med de to ting, så er jeg SÅ taknemmelig!
Hilsen Trine
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
18. november 2011 - 10:59 #1
Hej Trine

Prøv evt. at rette følgende:

#access li:hover > a,
#access ul ul :hover > a {
    background-image:url(http://dankbar.dk.linux9.unoeuro-server.com/wp-content/uploads/bckto.png)
    color: #fff;
text-decoration:underline;

}

Mht. skyggeeffekten så kigger jeg lige lidt nærmere på den ;-)
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
18. november 2011 - 11:09 #2
Mht til skyggen har jeg tidligere brugt flg:

http://dimox.net/cross-browser-css3-box-shadow/
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
18. november 2011 - 11:11 #3
Nu kan jeg se, at jeg kun skal have understregning på undermenuen; hvordan kan jeg dele kodeafsnittet op?
Kigger på dit link ;-)
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
18. november 2011 - 11:35 #4
Tilføj blot flg.: til dit css:

.sub-menu li:hover{
    text-decoration:underline;
}
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
18. november 2011 - 12:01 #5
Super god hjælp, TAK!
Skriv svar...
Avatar billede vandrefuglen Juniormester
18. november 2011 - 12:06 #6
Det var så lidt ;-)
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
18. november 2011 - 14:50 #7
Ved du i øvrigt, om der er en nem måde at tilrette URL'sne på dette site? (stadig dankbar.dk). Nogle af dem har denne her lange url, vistnok fordi vi i starten kun kunne bruge en midlertidig url: http://dankbar.dk.linux9.unoeuro-server.com/den-primaere-opgave/
Den skal jo bare se sådan ud: dankbar.dk/den-primaere-opgave/
Mærkeligt nok er indexsiden korrekt.