Avatar billede ZebraFisk Nybegynder
14. november 2011 - 18:17 Der er 10 kommentarer

Windows 7 bsod ved boot

Jeg har lige bygget ny pc, men når jeg booter op fra SSD drevet får jeg blue screen of death ca. halvvejs igennem windows logoets animation. Den giver mig fejlmddelelsen "STOP: 0x0000007B (0xfffff880009A98E8, 0xffffffffc0000034, 0x0000000000, 0x0000000000000)"

Styresystemet er Windows 7 Ultimate. Det er ny instaleret fra en anden pc da min nye ikke har et dvd drev. Det mærkelige er et den booter fint op på det gamle system, men ikke på det nye.

Mit setup er:

Intel i7 2600 cpu
Asus maximus IV gene-z mobo
His iceQ X Turbo Radeon HD 6950 2gb GDDR5 gpu
2x 4 gb GDDR3 kingston HyperX ram
Intel 320 series 40 gb SSD
Wester Digital 1000 GB harddisk
Corsair Gaming Series GS 800 strømforsyning

PC'en som styresystemet er instaleret fra er:
Ukendt Intel processor 2,4 Ghz dualcore
Ukendt Dell motherboard
2 Gb kingston ram
Radeon HD 4770 gpu
ukendt strømforsyning
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2011 - 19:06 #1
booter  du via SSD ??
Avatar billede ZebraFisk Nybegynder
14. november 2011 - 19:14 #2
Ja jeg booter fra SSD'en. Den booter fint  i min gamle computer hvor styresytemet er instaleret fra, min ikke i min nye computer
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2011 - 19:17 #3
har du kikket i bius ??
Avatar billede ZebraFisk Nybegynder
14. november 2011 - 19:21 #4
Ja. Jeg har været inde i bios, for at sørge for den booter fra SSD'en. Jeg har også prøvet både IDE, ACHI og RAID setups. Ingen af dem virkede.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2011 - 19:32 #5
vis du vil ha den til at boote via SSD
så skal du ha boot fil

boot

memtest

etfsboot

bootsect

bootfix

boot.sdi

bcd

fonts
wgl4_boot

kor_boot

jpn_boot

cht_boot

chs_boot

da-dk

bootsect.exe.mui

har du dem på SD
Avatar billede ZebraFisk Nybegynder
14. november 2011 - 19:38 #6
Det burde jeg. Jeg satte SSD'en til min gamle computer hvor jeg havde et dvd drev. Så instalerede jeg Windows 7 på SSD'en. Efter instalation bootede den fint op, men på min nye computer får jeg bsod ved windows logoet under opstart.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2011 - 19:54 #7
EEEEEEEE??

vil du  installerer windows på SD kortet ??

eller vil du likke windows installation filer over på SD kortet og boote  til computeren
Avatar billede ZebraFisk Nybegynder
14. november 2011 - 20:00 #8
Ehm hvem snakker om SD kort... Jeg har skrevet en SSD (Solid State Drive) ie. lille harddisk man bruger til styresystemet
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2011 - 20:15 #9
er det den du har http://www.bolehvpn.net/blog/2009/08/ocza-data-ssd-prices/

som du vil boote windows fra
Avatar billede hjolsen Ekspert
15. november 2011 - 14:42 #10
Normalt kan du ikke flytte en harddisk (systemdisk) mellem forskellige computere. Du bør installere windows på den nye Pc - hvis der ikke er DVD drev så gør det fra en USB nøgle
Vejledning til at lave en USB installations "disk" her .:
http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dd535816.aspx