Avatar billede melpomene Nybegynder
14. november 2011 - 16:20 Der er 18 kommentarer

hjælp!! mangler ip adresse...

hej alle ..

i tre uger har jeg prøvet og få mit netværk op og køre. Min computer vil gerne oprette forbindelse til mit trådløse netværk, men når forbindelsen så er oprettet står der ''ingen internetadgang'' , selvom der er fuld forbindelse og signalet er helt grønt. Der står at der mangler ip adresse, men forstår bare ikke hvordan det kan være at der godt kan blive oprettet fuld forbindelse med fuld signal, men der ingen internetadgang er. Hvad gør jeg? Håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig.....
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2011 - 16:36 #1
hvad sker der hvis du bruger kabel til samme router?
Avatar billede melpomene Nybegynder
14. november 2011 - 16:39 #2
ingenting
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 16:42 #3
Mangler du en gateway adresse?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 16:44 #4
Skulle have stået standardgateway?
Avatar billede melpomene Nybegynder
14. november 2011 - 16:48 #5
der står ikke noget udfra standartgateway, så det tror jeg.. udfra IPv4-forbindelse står der ingen internetadgng det ene sted og ingen netværksadgang det andet sted..
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 16:55 #6
På min  pc XP pro) har dhcp server og standardgateway samme adresse.
Har oplevet på en anden xp maskine hvor standardgateway manglede, at der virkede nettet ikke.
Jeg mener at jeg inde på indstillingerne på netkortet under avanceret kunne tilføje gateway adressen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 16:55 #7
Bruger også kun Ipv4 protokol her.
Avatar billede melpomene Nybegynder
14. november 2011 - 17:05 #8
kan ikke finde det sted du mener, instillinger på kotkortet under advanceret. og hvor finder jeg en gateway adresse?
Avatar billede melpomene Nybegynder
14. november 2011 - 17:07 #9
har fundet der hvor jeg kan skrive gateway, men hvad skal jeg skrive der så?
Avatar billede melpomene Nybegynder
14. november 2011 - 17:12 #10
der står internet protocol version 6 (TCP/IPv6) og går ind under egenskaber på den også advanceret, så er der ingen ip adresse, ipv4 adressem dns server adresse eller standart gateway på den, men på TCP/IPv4 (internet protocol version 4) også egenskaber og advanceret der er ip adresse på den, men ingen standart gateway eller dns server ...
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 17:15 #11
Prøv at skrive den adresse som DHCP-server har.
Det er den adresse der står hos mig her.
(192.168.X.X)
Avatar billede melpomene Nybegynder
14. november 2011 - 17:25 #12
hvis jeg skriver det der ved standart gateway sker der ingen ting.. den viser ugyldig hvis jeg prøver og skrive den ved IP adresse, IPv6 adresse og ved standartgateway et andet sted så viser den ugyldig.. på den hvor der er ip adresse er ip adressen det du skrev også bare lidt flere tal bag på
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 17:26 #13
Hmm Jeg havde nok prøvet at afinstallere IPv 6, og kun kørt på IPv4.
Har du forsøgt at reparere forbindelsen?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2011 - 17:32 #14
DHCP server adressen er sikkert noget der tildeles fra nettet af, når router kobler på.
Avatar billede melpomene Nybegynder
14. november 2011 - 17:32 #15
har prøvet det der Foretag fejlfinding af problemer og der står der ugyldig IP adresse. og noget med noget der ikke er aktiveret, og har prøvet at aktivere og deaktivere trådløs forbindelse på computeren uden nogen forbedring, har haft en internet mand herhjemme og kigge på det tre gange, og alt hvad han prøver har jeg allerede selv prøvet. men har tænkt på om netværkskortet kan deaktiveres, eller om det trådløse net kan blive ''blokeret'' på computeren, for jeg har ALDRIG haft problemer med internet på min computer, men jeg kan logge på intetnettet på min mobil uden problemer..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2011 - 12:14 #16
Det vil så sige du har været i enhedshåndteringen og set om der er netkort der er deaktiveret her? (både trådløst og kabel)
Avatar billede melpomene Nybegynder
15. november 2011 - 13:54 #17
nej.. det jeg spørger om er om det kan deaktiveres noget af det der, for så kunne det måske være det, for har en anden computer og mobil der sagtens kan gå på det netværk min anden computer ikke kan gå på ..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2011 - 15:57 #18
Er du stadig med her Claes57?
Er gået lidt tør for ideer.