Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
11. november 2011 - 18:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med dobbelt INNER JOIN

Først mine to tabeller:

Brugere (ID, Navn, Email, Initialer);
1 | Test1 | some@email.net | TST1
2 | Test2 | some@email.net | TST2

Information (ID, Oprettet, SidstOpdateret, InitialerOprettet, InitialerOpdateret, Beskrivelse);
1 | DATETIME | DATETIME | 1 | 2 | TEXT

Vil gerne udskifte Information.InitialerOprettet og Information.InitialerOpdateret med Brugere.Initialer, så rækken kommer til at se således ud:

1 | DATETIME | DATETIME | TST1 | TST2 | TEXT

Har forsøgt mig med nedenstånede SQL-query.
Er det forkert at bruge INNER JOIN her eller hvad går der galt?!

"SELECT Information.Oprettet, Information.SidstOpdateret, Information.Beskrivelse, Brugere.Initialer AS InitialerOprettet, Brugere.Initialer AS InitialerOpdateret
FROM Information
INNER JOIN Brugere ON Information.InitialerOprettet = Brugere.ID
INNER JOIN Brugere ON Information.InitialerOpdateret = Brugere.ID
ORDER BY Information.Oprettet ASC"

// Street^
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2011 - 18:37 #1
Du skal bruge omdøbning (alias) til at lade som om du har to brugertabeller. Sådan ca.:

"SELECT Information.Oprettet, Information.SidstOpdateret, Information.Beskrivelse, b1.Initialer AS InitialerOprettet, b2.Initialer AS InitialerOpdateret
FROM Information
INNER JOIN Brugere b1 ON Information.InitialerOprettet = b1.ID
INNER JOIN Brugere b2 ON Information.InitialerOpdateret = b2.ID
ORDER BY Information.Oprettet ASC"
Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
11. november 2011 - 18:54 #2
Nice! Så virker det :)

Smid lige et svar, så vi kan få lukket spørgsmålet...

// Street^
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. november 2011 - 18:55 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.
Avatar billede -StreetDK- Nybegynder
11. november 2011 - 18:56 #4
Hvis ikke det kan være anderledes...tak for hjælpen :)