Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. november 2011 - 19:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC med Win 7 gør underlige knuder

Hej
Sidder med en maskine der gør lidt knuder...

Starter den normalt og der kommer så et valg om det er VISTA eller WIN 7, man vælger selvfølgelig Win 7 som man plejer.

Så kommer næste vindue hvor der spørges om man vil starte med start wndows normalt eller .....
Selvfølgelig normalt fordi man kan ikke starte med fejlsikret tilstand fordi det accepteres ikke.
Nå men videre, start normalt og så sker der ikke noget, pc´en går i stå.
Presser man så igennem og klikker på Enter så starter maskinen godt nok igen, og der kommer en besked at der mangler noget i starten og det kan rettes ved at indsætte installationsdvd´en og genstarte, derefter vælge dank og reparere.
Men det kan man slet ikke fordi maskinen går i stå samme sted, hele tiden.

Man kan heller ikke komme ind i Bios, man får ikke chancen til at klikke på F2.

Hvad gør vi ved den maskine?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2011 - 19:25 #1
prøv med et gammelt tastatur hvis det du har er via usb - når det gamle er isat, så gå til bios, og sæt usb legacy support til enabled - og så skulle resten være til at klare.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. november 2011 - 19:35 #2
Hej
Ja det troede jeg også var en mulighed, men den gik ikke.
Den reagere på nogle af kommandoerne;
Win 7
Vista men den kan ikke sarte den kører på det llle vindue med knap der kører fra side til side.

Start windows normalt

og ellers de sidste er afslut=ESC og Enter=genstart hvor vi når til at maskinen næsten slukker nærmest som om den er i dvale.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. november 2011 - 20:42 #3
Når du har indsat DVDén husker du vel at starte fra CD/DVD drevet
http://gratisupload.dk/vis_billede/668613/
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. november 2011 - 20:49 #4
Nej fordi drevet er endnu ikke begyndt at snurre, vi er ikke nået længere end de sorte startskærme, hvor du/man vælger (hvis du har 2 systemer på samme HDD) styresystem og Vista booter ikke færdig, win 7 starter ikke med at boote.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. november 2011 - 20:53 #5
Så forstår jeg ikke din forklaring du skal jo starte fra dvd under opstart ellers kan du ikke reparere,
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
10. november 2011 - 21:19 #6
Hej
Ja det er vi enige om, men problemet er at den er jo sat til i BIOS at starte med at boote på HDD og ikke fra DVD drev.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. november 2011 - 21:24 #7
Så må du jo enten ændre bootrækkefølgen i bios eller ved hjælp af den F taste hvur du kan vælge boot seqencen typisk F12
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. november 2011 - 20:55 #8
Så kom vi da endelig ind i HDD C, men der var intet at der skulle have forårsaget fejl
Harddisken blev afmontert og sat i en dockkingstation og jeg kunne hente flereaf tingene ud og i sikkerhed
Dog kunne den ikke reddes, jeg prøvede at installere på den igen, efter at jeg havde prøvet at starte den op normalt, men der var ingen kontakt til drevet.
Underlig fejl, men pc-herrens veje er uransaglige.