Avatar billede gl3x Nybegynder
10. november 2011 - 19:14 Der er 3 kommentarer

Tastatur virker ikke ved formatering af Windows XP

Hejsa gutter og gutinder her på Eksperten, nu sidder jeg så her og er ved at formatere min lidt ældre Windows XP Home edition computer, også her efter jeg har smidt Windows disken i CD-ROM. Så kommer jeg jo frem til der hvor der står klik på en taste for at starte disken eller sådan noget, men så ligger problemet i at tastaturet ikke er klar til brug når jeg er der (Så jeg kan på ingen taste trykke).

Jeg håber nogle af jer har nogle ideer om hvad jeg kan gøre.

Mvh. Mathias
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2011 - 19:23 #1
du har et usb-tastatur - du skal først starte maskine med et gammelt tastatur, og i bios skal du så sætte usb legacy support til enabled
så vil det ønskede tastatur kunne bruges fremover.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
10. november 2011 - 19:52 #2
Du kan sikkert godt gå i bios med usbtastaturet, så det er bare at få ændret den indstilling
Avatar billede gl3x Nybegynder
10. november 2011 - 20:22 #3
Hej claes, jeg beklager jeg ikke fik sagt at jeg godt kunne komme ind i Bios allerede, men jeg har nu ændret den instilling og det virker helt perfekt, jeg siger tuisinde tak for den hurtige respons.

Mvh. Mathias