Avatar billede endurancel Novice
09. november 2011 - 20:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vælge samme object gang på gang

Hej
Jeg bruger word 2007, og skal af og til indsætte matematiske tegn.
Det gøres pt. på flg. måde:
"insert" fanebladet
Vælg "object"
Vælg "Microsoft Equation 3.0"

Mit spm. er så.
Kan jeg undgå alle disse steps, og placere "Microsoft Equation 3.0", så jeg kan trykke direkte på denne på eks.vis på "båndet" i toppen?

mvh
Endurance
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
10. november 2011 - 00:05 #1
Du kan gemme følgende lille makro i din Normal.dotm. Makroen indsætter din equation ved markøren - hvis der er markeret tekst, bliver markøren først flyttet til slutningen af markeringen:

Sub InsertEquation3()

    With Selection
        .Collapse wdCollapseEnd
        .InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Equation.3", FileName:="", _
            LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False
    End With
End Sub

Du kan f.eks. føje genvej til makroen til værktøjslinjen Hurtig adgang (Quick Access Toolbar), eller du kan lave en tastaturgenvej. Info om begge dele kan du finde her:
http://www.gmayor.com/installing_macro.htm
Avatar billede endurancel Novice
27. juli 2014 - 18:22 #2
gl. spm. lukket