Avatar billede brasso Forsker
09. november 2011 - 19:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Exe fil på cd vises ikke i Windows 7 stifinder

Hej
Min søn har lige købt en ny PC, med Windows 7. Vi skal nu have installeret Office 2010, og har installationsfilen (.exe) liggende på en CD, sammen med en .png fil. C´D'n er afsluttet, men når jeg browser CD'n med Stifinder (Windows Explorer) vises kun .png filen, og systemet påstår hårdnakket at der kun er en fil på CD'n. Jeg prøvede så med kommandoen kør, men .exe filen vises stadig ikke.
Jeg har været inde i mappeindstillinger og ændre så endelser for kendte filtyper vises, men lige fedt hjælper det.
Jeg er sikker på at filen er på cd'n, jeg har prøvet at eksekvere den på en anden Windows 7 maskine uden besvær.
Er der nogen der har et tip til, hvordan jeg får vist .exe filen, så vi kan få office pakken installeret?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 19:49 #1
hvis pcen ikke vil ha setup filen (dvs) exe filen kan du prøve køre den over på en usb og installer derfra
Avatar billede haverslev Novice
09. november 2011 - 20:23 #2
Prøv lige at sætte den til at vise skjulte filer osv.
Gøres ved at gå i kontrolpanel > DB-klik på på ikonet Mappeindstillinger og gå i faneblad VIS
Find og sæt prik i -> Vis skjulte filer, mapper og drev
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 21:58 #3
Er det en cd du selv har brændt eller en original? Der burde også være en masse andre filer og mapper ud over en enkelt .exe fil til at starte installationen.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 22:00 #4
Og hvis du selv har brændt cd'en fra en computer, har du tjekket at du kan se filerne fra denne computer?
Avatar billede brasso Forsker
09. november 2011 - 23:19 #5
Kort resume
Jo jeg har downloadet filen fra Microsoft's, onlinebutik, og det er en enkelt .exe fil, altså en installationsfil, som jeg har brændt ned på en CD-R. Den kører udmærket på min anden Windows 7 maskine. Jeg har lagt filen over på en USB-Stick, og har installeret Officepakken derfra, men det løser jo stadig ikke problemet med at filen ikke vises på CD'n
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 15:48 #6
hej kan du installer office via den det er bar en fil med det MEN det er en prøveversion
http://www.microsoft.com/danmark/office/koeb/
Avatar billede brasso Forsker
10. november 2011 - 16:04 #7
Hej rasmus64745, æhhhhh? Hvorfor skulle jeg prøve at installere en anden version?
Jeg har iøvrigt prøvet at lave en CD-R med 6 forskellige .exe filer på, og ingen af dem vises i stifinder, så der må være et eller andet med indstillingerne der forhindrer at .exe filer vises på en CD. Der er heller ingen problem med at vise disse på den anden Windows 7 PC vi har i huset.
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2011 - 16:07 #8
Har du prøvet indlæg  #2
eller er det du mener :
{b]Jeg har været inde i mappeindstillinger og ændre så endelser for kendte filtyper vises, men lige fedt hjælper det.
[/b]
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2011 - 16:13 #9
kan du prøve og lave en ISO fil af cd på en anden computere og læg den over på usb og boot der fra
Avatar billede haverslev Novice
10. november 2011 - 16:16 #10
Hvilken brugerkonto er sønnike logget ind med ?
Avatar billede brasso Forsker
10. november 2011 - 20:22 #11
Har prøvet # 2.
Jeg tror problemet er løst.
Nu her til aften da jeg startede maskine og prøvede en gang til, kunne jeg se .exe filen på CD'n, og det lykkedes at installere GTA IV, som jeg også havde problemer med. Jeg aner desværre ikke, hvorfor det lige pludselig lykkedes. Der er ikke kørt opdateringer eller noget som helst.
Det er jo fint nok det virker, men det havde nu været rart at vide hvorfor.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2011 - 17:51 #12
dur det nu ??
Avatar billede brasso Forsker
12. november 2011 - 17:45 #13
Ja!
Men guderne må vide hvorfor.???

Læs lige #11
> hvis pcen ikke vil ha setup filen (dvs) exe filen kan du prøve køre den over på en usb og installer derfra <
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2011 - 19:43 #14
ja så kan det vær at din disk læser i f ??