Avatar billede fhansen82 Mester
08. november 2011 - 22:39 Der er 1 løsning

Netværk kobler af og på

Hej alle

Har desværre et problem med opkobling af 2 Wifi dongles. Jeg har 2 bærbare med Wifi g netværkskort indbygget. Vil gerne have Wifi n og har derfor købt 2 Wifi n dongles fra Sandberg. Hvorfor har jeg købt dem; jo, de er MEGET små. Dette værdsætter jeg, da ingen af de bærbare har USB foran eller bagved. De er i siden. Når disse dongles sidder i siden, skal de bare ikke stikke for langt ud, ellers er de i vejen hele tiden.

Problemet: Jeg kan fint installere og aktivere dongles. Jeg kobler dem på min D-Link DIR-685. De bærbare har fint logget på netværket tidligere med de indbyggede netværkskort. Det der sker med de nye dongles er, at de logger på og efter ca. 20-30 sekunder logger af igen. Dette forløb gentages nu i det uendelige. Dvs. jeg når at etablere forbindelse, og jeg kan benytte netværket, fx. gå på internettet. Jeg har prøvet med begge dongles på begge bærbare, med samme resultat. Jeg har ligeledes prøvet med den ene bærbare og den ene dongle, at logge på jobbets netværk, og det fungerede fint. Så indil videre, kan jeg kun konstatere, at det må være kommunikationen mellem router og dongle der fejler. Har prøvet at skifte krypteringsmetode og lign. Men donglerne burde understøtte det som routeren har, bla. WPA2 osv.

Er der nogle her der har oplevet noget lign. og som evt. også har fået løst problemet uden, at skulle vælge et andet produkt.

Router: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=638234

Dongle: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4818395

OS: WinXP
Avatar billede fhansen82 Mester
10. november 2011 - 12:04 #1
Jeg har bestilt 2 andre dongler. Har kæmpet i 4 timer for at få de andre til at fungere, og ser desværre ingen anden udvej.