Det er fordi du pt. kører med Remote Desktop i Administration Mode. Her kan der kun være to brugere på af gangen, og som navnet antyder er det beregnet til administration af serveren, og ikke decideret terminal adgang som du nok tænker på.
Du skal i stedet installere Remote Desktop Services rollen, og herunder vælge at installere Remote Desktop Session Host. Start Server Manager og kig under Roles noden. Det kan i øvrigt være du skal have nogle flere CALs (brugerlicenser), for at understøtte det det antal brugere der skal bruge serveren.
Jeg fandt det ikke under Roles, men i stedet under Features. Jeg kunne dog ikke få lov til at installere det, da det kræver, at serveren er knyttet til en Domain Group, og lige nu kører den og alle computere på kontoret på en Work Group i stedet.
Kender du en vej uden om dette, eller et alternativ, da jeg nødigt vil i gang med at ændre alle de andre computere?
Beats me, jeg tror umiddelbart ikke det er til at sætte RDP op som du ønsker det, uden et domæne.
Klient pc'erne behøver dog principielt set ikke være med i domænet, så du kunne sætte serveren op til samtidigt at være en domæne controller, hvis ikke du har andre servere til rådighed, og oprette brugerne i AD'et. De vil stadig kunne logge på via RDP, hvis blot de benytter deres AD brugernavn og password.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.