Avatar billede w13 Novice
07. november 2011 - 12:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server: "Too many users logged in"

Hej Eksperter

Jeg har netop købt en firmaserver og tilhørende Windows Server 2008 R2.

Når flere end 2 brugere logger på serveren samtidig siger den dog, at der er "Too many users logged in".

Hvordan tillader jeg, at der kan være flere (op til 6 lige nu) brugere logget på samtidig via Remote Desktop?

En bekendt mente, at det er noget software, som man kan lægge på. Er det noget, I kender til?

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede Spotgun Seniormester
07. november 2011 - 20:45 #1
Det er fordi du pt. kører med Remote Desktop i Administration Mode. Her kan der kun være to brugere på af gangen, og som navnet antyder er det beregnet til administration af serveren, og ikke decideret terminal adgang som du nok tænker på.

Du skal i stedet installere Remote Desktop Services rollen, og herunder vælge at installere Remote Desktop Session Host. Start Server Manager og kig under Roles noden. Det kan i øvrigt være du skal have nogle flere CALs (brugerlicenser), for at understøtte det det antal brugere der skal bruge serveren.
Avatar billede w13 Novice
08. november 2011 - 12:15 #2
Hej Spotgun.

Tak for dit svar! :)

Jeg fandt det ikke under Roles, men i stedet under Features.
Jeg kunne dog ikke få lov til at installere det, da det kræver, at serveren er knyttet til en Domain Group, og lige nu kører den og alle computere på kontoret på en Work Group i stedet.

Kender du en vej uden om dette, eller et alternativ, da jeg nødigt vil i gang med at ændre alle de andre computere?

På forhånd tak!

- Tobias
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. november 2011 - 17:32 #3
Beats me, jeg tror umiddelbart ikke det er til at sætte RDP op som du ønsker det, uden et domæne.

Klient pc'erne behøver dog principielt set ikke være med i domænet, så du kunne sætte serveren op til samtidigt at være en domæne controller, hvis ikke du har andre servere til rådighed, og oprette brugerne i AD'et. De vil stadig kunne logge på via RDP, hvis blot de benytter deres AD brugernavn og password.
Avatar billede w13 Novice
29. november 2011 - 16:22 #4
Spotgun: Det lykkedes mig at få det installeret uden at komme på Domain Group. Jeg opdagede, at jeg manglede at installere nogle RDP-tilføjelser. :)

Smid et svar, så får du point!
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. november 2011 - 12:40 #5
Værsgo.