Avatar billede koppelgaard Praktikant
06. november 2011 - 07:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

datagridview som er bredere end formen, hvordan kan jeg se det hele?

Jeg har et datagridview som er bredere end formen.
Hvordan kan jeg se det hele?
Jeg har sat scrollbars til 'both'
Avatar billede Spotgun Seniormester
06. november 2011 - 09:02 #1
Sæt dit DataGridView til at kunne være inden for formens rammer, så vil dine scrollbars automatisk dukke op, hvis indholdet ikke kan være der.
Benyt evt. Dock eller Anchor egenskaben, så det strækker sig med vinduet, hvis man resizer det.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
29. december 2011 - 11:34 #2
Jeg har haft rigtig dårlig samvittighed over, at jeg ikke har fået fulgt op på dit svar :-/

Jeg har prøvet dit råd uden held.
Har lagt et minieksempel ud, du måske kunne kikke på?

http://www.mediafire.com/?eggtcrlnnspszye

Michael
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. december 2011 - 11:48 #3
I "All Data" TabControllen har du et panel inden i, som går ud over grænserne for vinduets bredde. Panelet er i og for sig unødvendigt, da tabcontrollen i sig selv er et panel.

Så enten kan du nøjes med at sætte Dock til Fill på "panel1", eller også kan du flytte "dgw_All" ud af "panel1" så det i stedet ligger på "tab_dAll". Herefter kan du slette "panel1" og sikre dig at "dgw_All" stadig har Dock = Fill, så burde det virke som forventet.
Avatar billede koppelgaard Praktikant
29. december 2011 - 13:15 #4
Super - 1000 tak. Jeg havde glemt, at jeg havde sat at panel ind.
Sender du et svar?
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. december 2011 - 13:26 #5
Værsgo.