Avatar billede jvase Nybegynder
05. november 2011 - 22:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Runtime contra ACCDE files

Hej

Jeg har udviklet en ret omfattende applikation i 2007 med filnavn ACCDB. Hvis jeg blot ændrer extension til ACCDR kører applikationen som runtime hvor brugeren ikke ser menuer og har adgant til tabeller, forespørgsler, formularer, rapporter og moduler mv.

Men dette sikrer jo ikke at koden er "skjult" for brugeren, hvis denne blot ændre extension tilbage fra ACCDR til ACCDB.

Jeg har derfor prøvet af generere en ACCDE fil og det lykkes også uden problemer og ACCDE-filen fylder væsentlig mindre, men åbnes den er der adgang til menuen og brugeren kan se og ændre i forespørgsler, men kun se og ikke ændre formularer, rapporter og tabeller, der nu ikke kan ændres.

Jeg vil gerne have en ACCDE til at køre som en ACCDR. Hvordan gør jeg det??
Avatar billede anlu Nybegynder
06. november 2011 - 21:16 #1
Jeg mener du også kan ændre extension på en accde-fil til accdr, så kører den som runtime. Det forhindrer jo selvfølgelig ikke nogen i at ændre extension tilbage igen og dermed få adgang til tabeller, queries mv.
Avatar billede jvase Nybegynder
09. januar 2012 - 18:26 #2
Du har ret.. Sorry for det sene svar.