Avatar billede wittrockvita Nybegynder
05. november 2011 - 21:59 Der er 4 kommentarer

Samme printer på 2 netværk (trådløse)

Hej,

Min kone og jeg har hver sin Android mobil der fungerer som trådløs hotspot til hver vores PC. Kan det lade sig gøre at koble vores printer op, så vi begge kan bruge den?

På forhånd tak!
Ole
Avatar billede amigasger Nybegynder
05. november 2011 - 22:46 #1
Umiddelbart vil det kræve at printeren kan tilgå 2 trådløse netværk på samme tid. Det tror jeg som udgangspunkt ikke at trådløse printere kan.
Hvis du skal have dette til at virke tror jeg at du skal lede efter en router, som kan joine 2 trådløse netværk - og lave bro/routing imellem dem. DD-WRT burde kunne gøre det, men det kræve at du er ret teknisk for at få det til at virke.

Min tanke er altså at du kan tildele ip'er i forskellige ranges fra mobilerne. Den trådløse router vil så joine de 2 mobiler's netværk og få altså få en ip fra hver mobil via dhcp. Herefter vil de 2 ip'er via routingsregler i routeren blive routet til printeren, som også er trådløst forbundet til den trådløse router.
Umiddelbart burde det kunne lade sig gøre - men det er meget teknisk - og vil nok kræve en del tweaking.

Yderst interessant projekt. Det kunne være spændende, hvis du skrev de erfaringer du gør dig i denne tråd.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2011 - 09:06 #2
Det kræver blot at din printer kan sluttes til
din Router
http://gratisupload.dk/vis_billede/668358/
Avatar billede wittrockvita Nybegynder
06. november 2011 - 15:25 #3
Tak for jeres gode input. Jeg tænker også at det kunne være en mulighed at lade pc'erne og printeren være forbundet til routeren, som det er i øjeblikket, men i stedet for at routeren er koblet op med en ADSL forbindelse til internettet skal jeg have fundet en mulighed for at få forbindelse til nettet via vores 2 mobiler - nogle gode ideer til denne metode?

Mvh
Ole
Avatar billede wittrockvita Nybegynder
06. november 2011 - 15:29 #4
...det er måske nok det samme som den mulighed du beskriver amigasger....