Avatar billede giweo Juniormester
05. november 2011 - 11:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd og adsl på samme PC - muligt ?

Hej

Windows 7 Home Premium
Kablet netværk til TDC
Mobilt USB bredbånd fra Telia

I flg. TDC bor jeg på landet  (Hillerød)  hvorfor de ikke kan levere mere end 10mbit

Telia kan pt levere 30mbit over en mobilt bredbånd.

Jeg har så lige nu, begge forbindelser aktive, for også at kunne tilgå min NAS over det kablede netværk.

Umiddelbart virker det fint, også at have Tela mobilt bredbånd i, og en hastighedstest giver mig også et resultat på ca 30mbit, samtidig med jeg har adgang til min NAS.

Men efter et stykke tid (random) glemmer computeren et der er en 30mbit forbindelse, og hopper tilbage på min kablede netforbindelse.

Kan jeg på en eller anden måde, tvinge den til at bruge USB forbindelsen når den er der, og den kablede når USBen ikke er der ??
Avatar billede Andyboy Nybegynder
06. november 2011 - 00:33 #1
Avatar billede giweo Juniormester
06. november 2011 - 10:50 #2
Ikke meget hjælp der
==
But so far so bad - no solution found to arbitrarily distribute internet traffic over the available devices.
==
Avatar billede giweo Juniormester
08. december 2011 - 17:36 #3
Ingen løsning
Avatar billede _chip_ Nybegynder
11. december 2011 - 08:14 #4
Hvilken forbindelse din computer bruger imod et givent netværk afhænger af den "metric" som den enkelte "vej" det netværk har.
Du kan jo prøve at give det ene interface IP protokol mindre metric end det andet.
Dette gøres under "avanceret" der hvor du indtaster din IP addresse på de to interfaces.
Avatar billede _chip_ Nybegynder
11. december 2011 - 08:16 #5
Husk også kommandoen "netstat -rn" der viser din nuværende routingtabel.