Avatar billede skolevej321 Forsker
04. november 2011 - 14:49 Der er 1 løsning

Exchangeserver

jeg har en dell optipleks stående som jeg godt kunne finde på at bruge som server.
I pc.world har jeg læst om et program der hedder E-Smith (http://www.pcworld.dk/art/3500?page=1).
Er det en mulig vej at gå, som jeg vil kunne bruge.

Mellem min pc-er og telenors router sidder en Zyzel 5 router med firewall.
Avatar billede vistodk Nybegynder
04. november 2011 - 17:49 #1
Nej, ikke hvis du vil ha en exchangeserver stående (som din overskrift giver udtryk for). For du kan ikke installere Microsoft exchange oven på e-smith.

Men hvis ud kan leve med de IMAP/POP funktioner den *nix distribution giver dig, så kan du sagtens installere det.

For at få det til at fungere, skal du enten bede TElenor om at gove dig "Global IP" så den router alt videre til din egen Router, ellers skal du ha adgang til deres rounter og forwarde de enkelte services videre ind.