Avatar billede torbenuk Novice
04. november 2011 - 09:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OLE-objekt

Jeg har en database, der henter kursgrafer fra et analysesystem. Det har jeg gjort ved, at jeg i min tabel har lavet et et felt som et OLE-objekt. Derefter vælger jeg indsæt objekt, opret fra fil og afkrydser kæde til fil. Dette virker sådan set fint nok. Problemet er, at når kursgrafen bliver opdateret i ananlysesystemet, så bliver det ikke opdateret i min access database. Den eneste måde, det kan opdatere på, er ved at jeg vælger editere objektet fra min database. Men det er lidt tungt at skulle gøre dette for alle objekter. Det skal siges, at hvis jeg indsætter de samme grafer i excel, så har excel ikke noget problem med at holde objekterne opdateret.

Jeg ved ikke rigtig, hvad der er problemet. Hjælp udbedes.
Avatar billede mugs Novice
04. november 2011 - 15:46 #1
Kan du ikke blot køre en requyre ved  formularens timerudløb?
Avatar billede torbenuk Novice
04. november 2011 - 15:57 #2
Tak for svar. Hvordan er det lige jeg gør dette.
Avatar billede mugs Novice
04. november 2011 - 18:18 #3
I formularens egenskaber under hændekser indtaster du et interval, så vidt jeg husker er det i millisekunder, derefter en hændelsesprocedure under timerudløb: Me.requery
Avatar billede torbenuk Novice
05. november 2011 - 16:52 #4
Hej Mugs. Jeg fik ikke ovenstående til at virke. Men jeg skal bruge grafen i min rapport. Jeg kan se, at jeg kan lave et ubundet objekt, der linker direkte til filen. Umiddelbart viser min første test, at den opdatere, hver gang jeg åbner rapporten. Du har tidligere sendt mig en database til håndtering af billeder, hvor det kun er stinavnet og filnavnet, der er i databasen. Spørgsmålet er, hvis jeg nu kombinere de to løsninger, således at det ubundet objekt får et stinavn og et filnavn fra en tabel. Det kunne vel godt tænkes at være en løsning. Jeg vil sætte pris på en kommentar, om det kan være et løsningsforslag. Takker dine gode kommentarer.
Avatar billede torbenuk Novice
07. november 2011 - 09:57 #5
Hej Mugs. Du får pointene, idet du var den eneste, som svarede. Jeg valgte dog en løsning, hvor jeg via VBA sletter ole-objektet, hvorefter jeg indsætter det igen. Herved tvinger jeg access til at hente den seneste fil. Problemet var, at min fil ikke ændrede dato, selvom dataene var opdateret. Den ændrede kun dato, hvis layoutet var ændrede.