Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. november 2011 - 04:41 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista spammer sig selv med alt muligt og sløver min PC

Windows Vista bliver ved med at spamme min PC med alt muligt og som gør min PC langsom og ustabil. Harddisken lampen køre uafbrudt og harddisken er begyndt at larme højlyst efter installation af Windows Vista. Også selvom der ingen programmer køre på Computeren. Hvad er det Windows Vista har gang og hvorfor spamme/genere min PC på denne måde?
03. november 2011 - 07:01 #1
* Typisk VISTA !!! *
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. november 2011 - 07:26 #2
Det er lige før at man fristes til at sige typisk microsoft men det her er lige en tand for ekstremt. Inkompetent og dårligt kodet er hvad det operativsystem er. Nogle emd en løsning?
Avatar billede chalde Seniormester
03. november 2011 - 07:39 #3
Tjek ressource monitor for hvad den laver:
http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-use-windows-vistas-resource-monitor.html

Og hvis det er typisk Microsoft, hvorfor benytter du så deres produkter? Der findes mange glimrende alternativer.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. november 2011 - 08:02 #4
#3 Så må du gerne komme med et, som kan køre Steam, og samtidig køre alle spil på markedet og have drivers til alt mit hardware.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. november 2011 - 08:07 #5
Så vidt jeg ved så er der Linux eller hvad det hedde,r men det er vidst ikke kompatibelt med Steam, Google OS er vidst ikke færdigudviklet, Mac OS kan man da ikke installere på sin staitonær, kan man? Hvis der virkelig findes en guldgruppe af operativ systemet så må du meget gerne dele den med mig, for jeg kender ikke til andet end Windows som tilbyder kompatabilitet til alle mine ting.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 10:14 #6
Det er sandsynligvis Vista der indekserer din(e) Harddisk(e)
MS indeksering er en træls omgang, da den også i grelle tilfælde kan forhindre en effektiv Kopiering/flytning af data, en kopiering mellem 2 sata drev kan i tilfælde foregå med 1-2MB. Hvor det normalt på min Win7 sker med 40MB og, op til 80MB

Til hardwareguy15
Jeg kan se på et par af dine indlæg på det seneste, at du har virkelig haft en dårlig periode (defraggler).
Jeg håber at du får din PC på rette optimale kurs igen.

Men angående Win7 / MS så må du jo erkende at uden MS havde du og mange andre sikkert ikke haft en computer.
Så havde IT været et stort og meget mystisk fænomen.
Og jeg havde siddet alene eller sammen med de andre ægte nørder :)
og eksperimenteret med at udvikle eksterne enheder og lave mindre ram krævende programmer, (Nu bliver jeg helt nostalgisk:-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. november 2011 - 10:44 #7
Jeg har allerede løst det og er kørende igen, det krævede bare at jeg måtte formatere systemdisken og geninstallere drivers og sikkerhedsprogrammer. Alle mine spil ligger uberørt så dem kan jeg allerede spille nu (uden at skulle geninstallere noget som helst).

Dog er jeg blevet en erfaring riger, samt Defraggler er blevet blacklistet og Auslogic diskdefrag er blevet løsningen. Det var også Auslogic jeg havde oprindeligt og det er også det bedste defragmenteringsprogram, men desværre blev Cnet blandet ind i det på en eller anden måde så man ikke kunne downloade Auslogic i en periode, men det er heldigvis løst nu. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2011 - 12:44 #8
"Det var også Auslogic jeg havde oprindeligt og det er også det bedste defragmenteringsprogram"
Hvor har du den viden fra?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. november 2011 - 09:55 #9
#8 Erfaring. Jeg har testet alle defragmenteringsprogrammer på markedet og Auslogic er det som er mest effektivt og hurtigt og som bare virker som det skal.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2011 - 11:24 #10
Jeg bruger Ashampoo Magical Defrag 2,0 som gør det hele tiden uden jeg skal tænke på det. Og det bedste ved det er at man mærker ikke det kører i baggrunden.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
08. november 2011 - 21:53 #11
Ok den har jeg så ikke lige hørt om eller prøvet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. november 2011 - 14:04 #12
Smid et svar dem som vil have point.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2011 - 17:26 #13
Springer over.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
12. november 2011 - 00:53 #14
Lukket.