Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. november 2011 - 13:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Aero Windows 7 driver

Hejsa.

Jeg har egentligt oprindeligt oprettet dette spørgsmål:

http://www.eksperten.dk/spm/947440

Jeg har nu imellem tiden installeret Windows 7 Ultimate 32 bit, istedet for Windows Home Premium 64 bit.

Tidligere virkede min Aero effekter ikke pga. manglende skærm driver. Efter jeg har installeret ny windows version virker det ikke igen. Mit skærmkort står som om det virker, men jeg har ikke installeret nogen driver til den. Det højeste jeg kan komme op på under skærmopløsning er 1133*768.

Når jeg går i enhedshåndtering står der at skærmkortet virker korrekt. Jeg prøvede så at downloade noget jeg troede var en driver til det, men fandt ud af at det var en driver til 64 bit istedet for, og min computer crashede derefter.

Er der ikke en der kan hjælpe mig med at finde en driver til

HP Envy 15 med Windows Ultimate 32 bit

Håber der er en der kan hjælpe, da jeg virkelig savner denne effekt.

Mvh Mads
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 14:06 #1
hent slimdrivers og lad den gøre det for dig

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. november 2011 - 14:36 #2
skønt!!

Den downloadede den samme driver som crasher min computer, så nu sidder jeg med en computer der har gendannet sig selv, uden alle mine nyinstallerede programmer, drivers, opdateringer og diverse filer.

Til andre der evt skulle komme i samme situation. Brug ikke dette program!

Mvh
Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. november 2011 - 15:04 #3
Hvis man søger på HP´s hjemmeside på min computer, får man denne side:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4062&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=4040001

Der er ikke nogen driver til skærmkortet her. Det kan da ikke passe?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 15:28 #4
det er næppe slimdrivers der er problemet skal jeg lige fortælle dig
du er den 2 jeg har hørt om

det er højst sandsynligt din windows install der er ged i

du skulle vel ikke have glemt chipset driver

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-76994-1&cc=dk&dlc=da&lc=da&os=4062&product=4040001&sw_lang=
Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. november 2011 - 16:42 #5
Hejsa.

Ja prøvede at installere alle dem der stod ved update på slimdrivers. Derefter prøvede jeg at afinstallere driveren til skærmen. Når Windows åbner op igen, installere den automatisk en driver til skærmen.

Iøvrigt en anden ting. Det er lidt syret at det skulle være et program, som fandt alle opdateringer til ens computer, og installerede dem. Den foreslår også ældre driver versioner nogle gange:

http://imageshack.us/f/811/blaiu.jpg/
Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. november 2011 - 17:05 #6
Hvis man kigger under alle Envy 15 -> klikker ind og vælger Windows 32 bit, så er der aldrig skærm driver. Jeg har kigget dem alle sammen igennem. Det kan også bare være at det ikke virker på 32 bit Ultimate Windows
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2011 - 17:21 #7
det er nok fordi de mangler
så vidt jeg ved overskriver den ikke men tilføjer

jeg er ofte ude for det samme men har endnu ikke oplevet noget dårligt
Avatar billede madseksperten Nybegynder
02. november 2011 - 17:55 #8
Det er da bare rimelig vildt de ikke har lavet drivere til en 32 bit maskine synes jeg. Det firma der sælger 2 flest computere i hele verden, har ikke lavet en driver til 32 bit windows.

Er der virkelig ikke andet man kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 07:59 #9
man kan også ved at finde ud af hvem der har lavet

et eksempel

chipset

gå ind via producentens hjemmeside og finde den
det måtte jeg gøre med mit gamle asus bundkoret der er virkelig et af de større

prøv at ringe dem op - af og til får man en gode medarbejder der ved en hel masse til at finde løsningen

http://www8.hp.com/dk/da/contact-hp/phone-assist_2.html
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2011 - 08:04 #10
hent denne her og se om den kan givde dig oplysninger om graffikkort

http://www.piriform.com/speccy

eller hent
SIW

http://www.gtopala.com/

se under video

m.v.h
Avatar billede madseksperten Nybegynder
09. november 2011 - 15:35 #11
Hejsa.

Tak for hjælpen. Jeg har købt en macbook pro istedet for. Jeg orker simpelthen ikke Windows mere. Jeg vil bare gerne have en computer der fungerer.

Nu er det tid til lidt forandring istedet for, men tak for indsatsen og læg gerne et svar.

Mvh Mads
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2011 - 16:15 #12
ok sådan kan det gå
en af mine venner sværger også til mac
den er meget stabil