Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 16:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

win xp

hej jeg har en laptop med win 7 paa som jeg har slettet med killdisk.

Jeg vil installere xp paa den, naar jeg saetter
min xp starter den fint op med at kopiere filer til windows
efter den er faerdig med at kopiere  kommer der en fejl meddelse  med blaa skaerm
jeg tror jeg har mistet partionen c;
hvordan for jeg lavet en partion  der er ikke floppy drev paa min baerebar

jeg har install parted magic paa en usb key og startet min pc op men det koere kun paa ram
Avatar billede Blueeyez Mester
01. november 2011 - 16:50 #1
Du kan måske vælge og gå ind i bios og ændre så den ikke bruger sata, men ide på harddisken, det er oftest derfor følgende fejl kommer (:
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 17:17 #2
@Blueeyez, du mener vel at skifte fra AHCI til ide:)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 17:19 #3
jeg gik ind i bios og disabled ata rebooted og den vill starte op fra cd/dvd  og derefter blev der bare sort skaerm
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 17:21 #4
det er en msi gx623 laptop
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 17:22 #5
kan man skifte fra ahci ti ide inde i bios
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 17:26 #6
#5 Ja det kan du. Der er noget som hedder Sata mode. Det står forskelligt i de forskellige bios. Når du har kørt med win 7, er det sandsynligt, at der står AHCI.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 17:42 #7
i min bios staar der ata  harddisk
                    ata  cd/dvd-rom

og en anden ting

jeg proevede at  saette til not installed der er den mulighed eller auto  ikke noget med ide
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 17:51 #8
jeg fandt den ADCI og det virkede tak for det.

skriv et svar til point

og tak igen .
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 17:54 #9
Du skal ikke se under harddiske, men under "Sata mode" Du har måske noget som hedder "advanced" prøv at se efter der, du kan bruge Enter tasten når du er inde. Og husk endelig, når du har rettet det, at afslutte med "F10" for at gemme.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 18:11 #10
jornvest skriv et svar
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 18:29 #11
Lykkedes det? Men angående point, så skrev Blueeyez i #1, at Sata skulle stå som Ide, så point må vel så være til ham:)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2011 - 18:40 #12
ok blueyez skriv svar for point
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2011 - 10:59 #13
stebdalen
Når blueeyez ikke svarer, lægger du bare selv et svar, så der kan blive lukket, M.v.h.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. november 2011 - 17:50 #14
Beklager jeg ikke har svaret, har haft en travl periode så emailen må jeg helt have overset.. men her er svar fra mig (: