Avatar billede hh57 Nybegynder
30. oktober 2011 - 23:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med venstre museknap

Hej. På min bærbare Dell med Windows 7 har jeg fået et irriterende problem: Jeg kan ikke længere markere en tekst ved at venstre klikke og trække markøren hen over teksten. I stedet vises scroll tegnet...

Hvad kan det være????

På forhånd tak!!
Avatar billede webweaver Praktikant
31. oktober 2011 - 00:01 #1
Har du prøvet at bytte musen ud med en anden, bare for lige at teste hurtigt, om det skulle være den som fejler noget eller om det er en indstilling et sted, som er blevet ændret? ...
Avatar billede kimwright Nybegynder
31. oktober 2011 - 10:11 #2
er det en mus eller touchpad vi snakker om ? :)
Avatar billede hh57 Nybegynder
31. oktober 2011 - 15:18 #3
Det er touch-pad knapperne på den bærbare der virker som beskrevet. Hvis jeg sætter en ekstern mus til, er alt ok... Tænker på, om venstre museknap kan være defekt eller om det kan være en indstillingsting...??
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 00:10 #4
Det kan være du har lavet om på om det er venstre eller højrekliksmus

I Windows 7 gøres følgende:
Tryk på windows logo og søg på "Mus" du åbner så det program med det med en mus. Der trykker du så på Højre Hånd og trykker derefter anvend. Du er nu færdig :)

Hvis det virket så smider jeg lige et svar :)
Avatar billede hh57 Nybegynder
06. november 2011 - 13:52 #5
Hejsa!!!!! Nu lykkedes det, delvist... det viste sig, at indstillingen for Both Buttons var indstillet på Middle Button Click. Da jeg ændrede det til bare Click, virkede højre museknap perfekt.

Men nu virker venstre museknap ikke mere overhovedet, så det er jeg lidt pas på?????
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2011 - 14:26 #6
Virker mystisk??
Avatar billede hh57 Nybegynder
08. november 2011 - 15:48 #7
Jamen, det var da også mig der skrev noget vrøvl... Det er selvfølgelig højre museknap, der nu er problemer med... Den virker ikke , eller rettere: den har nu samme funktion som venstre museknap. Den kan markere en tekst, men kan ikke kalde´gardinet frem med copy, paste osv, som den skulle.....????
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 20:54 #8
Er det lang tid siden den sidst virkede? Hvis jeg var dig ville jeg nemlig prøve at gendanne min computer. Du kan også prøve at gå ind i muse indstillinger og gendanne dem til "default"
Avatar billede hh57 Nybegynder
08. november 2011 - 21:14 #9
Bingo!!!!!!!!  Dog med en lille omvej... Prøvede først default, hvilket gav mig samme problem som jeg oprindelig opstartede med. Gik så ind og ændrede højre museknap til shortcut menu.. Det har jeg gjort mange gange før, men denne gang virkede det pludseligt, så super!!!

Og hvordan gør jeg så det med pointene:-)??
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2011 - 21:22 #10
Kommer an på hvem du vil give pointene til?? Hvis du vil med dig selv går du bare ned i bunden og vælger Giv point til og så vælger du dig selv :)
Avatar billede hh57 Nybegynder
08. november 2011 - 22:33 #11
Nej, du skal selvf have pointene, men der findes ikke nogen "giv point til" funktion på min side... Så vidt jeg kan se...???
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2011 - 23:09 #12
Så svarer jeg... Og du vælger lidt længere nede at mit svar er accepteret :)