Avatar billede Emfuttrup Nybegynder
30. oktober 2011 - 18:23 Der er 9 kommentarer

Ny Pc ustabilt trådløs forbindelse

Jeg er ganske ny i dette forum, og håber derfor lidt forståelse og forklaring, hvis jeg gør noget forkert. Jeg har søgt omkring i forskellige fora, men kan ikke finde løsningen på netop mit problem.

Jeg har internet forbindelse fra skyline 6/1 mener jeg bestemt. Når jeg tjekker min bredbåndshastighed med kabel direkte i den "boks" som fulgte med installationen får jeg et resultat tæt på 6/1, men når jeg tester via min trådløse router, kan den næsten ikke klemme sig op på 1,5/0,8 Mbit.

Jeg har naturligvis kabel mellem skylineboksen og min router.

Routeren er en Linksys WRT54GL (wireless-G 2,4 GHz)
Min nye pc er en Lenovo med win7 64-bit
netkortet hedder "Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6205"

Udover, at jeg har meget langsomt internet, bliver jeg konstant hægtet af. Jeg løser det ved at afbryde forbindelsen og derefter oprette det igen. Indimellem må jeg slukke begge routeren for at få det op og køre igen.

Jeg overvejer, om det er routeren der skal skiftes, eller det er opsætningen af den, det kniber med. Jeg håber, I kan hjælpe.

Mvh Emfuttrup
Avatar billede pstidsen Novice
30. oktober 2011 - 18:36 #1
Hvor langt er der fra pc og router? Har du prøvet med andre pc'er? Hvis du har adgang til en anden router kunne du jo prøve det.
30. oktober 2011 - 19:17 #2
... hvis muligt så skift trådløs kanal på ROUTEREN...

Pga. mulige forstyrrelser fra andre trådløse enheder i nærheden...
Avatar billede Emfuttrup Nybegynder
30. oktober 2011 - 19:59 #3
Lige nu kan jeg slet ikke komme ind på min routers opsætning. Jeg har læst andet sted, at jeg skulle opgradere firmware. Men når jeg taster routerens ipadresse, kommer jeg ud til skylineboksen, og ikke ind til det webbaserede opsætningsprogram.

Routeren er tæt nok på.

Hvordan skifter jeg kanal på routeren?
Avatar billede Andyboy Nybegynder
30. oktober 2011 - 20:51 #4
Prøv at opdatere driveren på dit trådløse netkort. Netop på Lenovo kan de ofte drille lidt og gøre at du ikke får tophastighed og at forbindelsen dropper. Når det er sagt vil du altid få en mere stabil forbindelse med kabel...
Avatar billede Emfuttrup Nybegynder
30. oktober 2011 - 20:59 #5
Jeg har været inde i enhedshåndtering og egenskaber for intel-kortet. trykket opdater driverfil, men fik beskeden, at det var den nyeste driver jeg har installeret. Er det måden?
Avatar billede pstidsen Novice
30. oktober 2011 - 21:03 #6
Den helt rigtige måde er at gå ind på Lenovos hjemmeside-->Support-->Drivers osv.
Avatar billede Emfuttrup Nybegynder
30. oktober 2011 - 21:43 #7
Tak - er i gang, og håber, det giver sig selv, hvad jeg skal gøre med det, jeg henter ;-)
Avatar billede Emfuttrup Nybegynder
30. oktober 2011 - 23:08 #8
Nu har jeg opdateret alt, så håber jeg, at systemet bliver mere stabilt.
Avatar billede Emfuttrup Nybegynder
31. oktober 2011 - 20:32 #9
Nu har jeg brugt dagen på at genetablere min harddisk til fabriksindstillinger og opdateret alt, hvad der opdateres kan. Jeg har kørt med et kabel direkte til den router, som er leveret af skyline.
Er der et venligt menneske, som vil hjælpe mig med at sætte min Linksys router op, så jeg ikke får lavet alt for mange fejl, eller skal jeg poste det, i en ny tråd?