Avatar billede serverservice Praktikant
29. oktober 2011 - 23:19 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Joomla 1.5 , 1.6 eller nyeste 1.7 - til grafiker side med flash moduler

Hej jeg overvejer at anvende Joomla til en Grafiker hjemmeside. Og der skal sandsynligt anvendes et eller flere flashmoduler bla for at beskytte data mod kopiering.

1.Jeg er i tvivl om 1.5 er sikker nok eller om jeg allerede bør vælge 1.6 (som er forholdsvis ny) . Det er lidt valg mellem hvilke moduler man kan vælge og om sikkerheden stadig vil være ok med 1.5 mht updates.
2. Desuden hvis I kan anbefale nogle moduler som er et must til flash visning . Gerne noget som er enkelt og nemt at udvikle på.

Jeg har lavet en del i Joomla allerede bl.a www.ridecenter.eu men er ikke PHP programmør men en god konfigurator og kan min html.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 00:09 #1
Jeg tror godt du kan nøjes med Joomla 1.5.23, det er den nemmeste at have med at gøre, og der kan alle de moduler og Komponeter, der findes til joomla fungere på.

Med hensyn til sikkerheden, er både joomla 1.5, 1.6 og 1.7, med den samme sikkerhed, da passwords ligger i MySQL databasen.
Avatar billede Himbear Nybegynder
30. oktober 2011 - 00:21 #2
Jeg er skiftet til 1.7 og jeg synes der findes mange moduler og komponenter allerede - langt de fleste af de bedste er tilgængelige.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. oktober 2011 - 08:12 #3
'Og der skal sandsynligt anvendes et eller flere flashmoduler bla for at beskytte data mod kopiering'

1. du kan alligevel ikke beskytte data med Flash - en hvilken som helst screen-snager program kan hente det.
2. du kan ikke se flash-baserede billeder på iPad eller iPhone, hold dig til HTML5-baserede moduler - der er allerede mange til 1.7
Avatar billede serverservice Praktikant
30. oktober 2011 - 08:47 #4
ok
Avatar billede serverservice Praktikant
30. oktober 2011 - 10:00 #5
Ok det ser ud som om der ikke er nogen udvikling i v. 1.6 og da jeg har et problem med at indlæse nogle templates fra siteground i 1.7 vil jeg lige prøve 1.6 igen.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. oktober 2011 - 10:12 #6
Hvis du ikke har lyst/energi til at lave dit template selv, helt fra grunden, så prøv at se på det her:
http://www.artisteer.com/
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 11:59 #7
Ja, atisteer er det bedste program til at lave sine egne templates med!

Det koster dog noget, men hvis du nu laver hjemmesider for mange, ikke kun i Joomla, men også Drupal og Wordpress, kan det godt betale sig at investre i Artisteer.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. november 2011 - 17:49 #8
I må gerne komme med nogle svar . Jeg er igang med noget i joomla 1.5 og har også en demo af 1.7 som jeg tester.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
05. november 2011 - 18:24 #9
Vil helt klart anbefale dig 1.7 - 1.5 er udviklingen stoppet på!
Avatar billede serverservice Praktikant
06. december 2011 - 13:34 #10
Hej ja jeg valgte v. 1.7 da jeg kan se at der stadig er sikkerheds huller i 1.5 selvom den er løbende opdateret .
I kan følge med på www.edbshoppen.dk hvis det har interesse