Avatar billede bruger-1 Nybegynder
28. oktober 2011 - 20:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Verbatim MediaShare

Hej Eksperter.

Jeg har skaffet mig en MediaShare NAS på 2TB fra Verbatim.

I kunne vel ikke fortælle mig hvordan jeg udnytter, sådan at jeg kan komme ind på harddisken via min iPad eller en anden computer, uden for netværket? Er der et program jeg skal installerer?

Også kunne jeg godt tænke mig få at vide, hvordan jeg kan få set de film (.mkv) jeg har liggende på harddisken via mit Samsung D8005 tv? Er det en måde man kan gøre det på?
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 21:07 #1
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=78256&title=wd-tv-live-mkv-hakker

...WD TV Live er et bud,
men usb tilslutning som "Klageren" her taler om er ikke optimalt, en tv afkoder har jo kun en bittelille CPU,
så LAN er sikkert bedre, og det oplagte valg med en NAS.

Jeg anvender også selv en WD TV + NAS, og det kører fint, selv om der er enkelte filtype varianter som ikke understøttes.
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 21:13 #2
mht. at komme på "udefra", så er det ofte et ret komplekst spørgsmål, og med mindre du har fast IP, så mener jeg at det fordrer at du betaler "nogen" ude på nettet for at holde øje med din enheds adresse, og "flytte pegepinden"

..Læs: bøvlet, men bestemt ikke umuligt..lykkedes delvist, men langt fra 100% for mig da jeg brugte en halv dags tid på at forsøge.

En af de ting som "bøvler" er, at mens man er hos sig selv, så er man oftest på den forkerte(den private) side af routeren til en anstændig test.

...som du kan høre, så er jeg ikke "haj" indenfor netop den problematik og vælger at "sidde over" på dn del af dit spørgsmål.
Avatar billede bruger-1 Nybegynder
28. oktober 2011 - 21:20 #3
Tak for svaret.

Okay. Så du mener jeg skal ud og se på en WD TV? Så burde det virke?

Jeg læste at man kunne komme på ens NAS over alt i verden. Hvordan fungerer det så? Er det noget du kan svare på? :)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2011 - 21:38 #4
hej bruger-1

har lige et par opfyldende  Spørgsmål
I kunne vel ikke fortælle mig hvordan jeg udnytter, sådan at jeg kan komme ind på harddisken via min iPad eller en anden computer, uden for netværket? Er der et program jeg skal installerer

NEj
hvis vi taler uden for dit hjemmenetværk

så skal du ha en dns ip f.eks. 83.92.72.62

som du skiver i internet explorer og loger  ind

prøv lige og se denne her http://myip.dk/

Spørgsmål  (2)
Også kunne jeg godt tænke mig få at vide, hvordan jeg kan få set de film (.mkv) jeg har liggende på harddisken via mit Samsung D8005 tv? Er det en måde man kan gøre det på?

hvis du vil se de film du har  liggende på harddisken via dit Samsung D8005 tv

der er 3 måder du kan gøre det på.

1 via (HDMI ) med lyd og billede  eller usb MEN det kræver, at du har usb eller hdmi i dit tv- ved ikke om der er i din server ???
ellers kan du sætte pc til tv og tilgå din nas via pcen
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 22:19 #5
#3 ..er det noget jeg kan svare på...ikke rigtigt.
Jeg må vist henvise til min kommentar #2, som du måske ikke fik øje på-
Avatar billede teknik Juniormester
28. oktober 2011 - 22:27 #6
Slut evt. her, tag nogle points med til et nyt spm. og giv det en mere "sigende" overskrift, som fx.

Gøre min NAS tilgængelig fra Internettet - hvordan gør jeg det?

..talende overskrifter har det med at tiltrække gode svar.

Eller læs i nogle af disse spm om lignende ønsker/problemer
http://www.eksperten.dk/spm/897204

http://www.eksperten.dk/spm/923157

http://www.eksperten.dk/spm/887880

http://www.eksperten.dk/spm/906475
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2011 - 01:06 #7
#6  i #4  det er det

Internet Protocol Version 4 (IPv4)
IP Adresse: 83.92.72.62

Hostnavn: x1-6-34-08-04-07-4e-5b.k551.webspeed.dk

Internet Protocol Version 6 (IPv6) / Experimental support
Avatar billede bruger-1 Nybegynder
29. oktober 2011 - 10:49 #8
Okay.

Tak for hjælpen begge 2. I får begge point for svarene.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2011 - 12:49 #9
Svar (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede teknik Juniormester
29. oktober 2011 - 16:51 #10
Helt ok med mig ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2011 - 22:48 #11
hej bruger-1 kik lige på #8  og #9 Accepteret svar!150 point tildelt  og #10  du skal lige lave en spm til teknik så han også kan få pointg
Avatar billede bruger-1 Nybegynder
30. oktober 2011 - 09:17 #12
Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 19:08 #13
elles laver jeg seld en til ham
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2011 - 19:11 #14