Avatar billede FrkGrene Nybegynder
24. oktober 2011 - 18:39 Der er 11 kommentarer

FLV movie

Jeg er ved at lave min portfolio og skal have lagt en FLV video op.. Men den gider ikk så det er nok forkert..

HJÆLP!!!
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2011 - 19:29 #1
<ole>

Det letteste er at uploade den til YouTube og så bruge deres player på din side. Det ville også give fordele i forhold til Google, m.fl.

/mvh
</bole>
Avatar billede FrkGrene Nybegynder
25. oktober 2011 - 21:46 #2
Mine film skal ikk indexeres eller være søgebare.. Men vil ikk have de skal ligges på youtube, for skal vise jeg ved hvordan man ligge dem direkte ind på min hjemmeside.. Men når jeg skriver koden, kommer den bare med et tomt felt.
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2011 - 21:55 #3
Det handler bare om alm. SEO og links til dine sider - ikke indeksering af videoerne. De fleste vil gerne have besøgende på deres sider, men hvis det ikke er et aktuelt ønske, er der ikke grund til at lægge videoerne på YT  =)

Hvad er det præcis for en player, du prøver at få til at fungere - og hvilken kode prøver du at implementere den med?
Avatar billede FrkGrene Nybegynder
27. oktober 2011 - 10:41 #4
Ingen player men med video tagget.
Det plejer at virke

<video width="320" height="240" controls="controls">
  <source src="video/news.mp4" type="video/mp4" />
  <source src="video/news.ogg" type="video/ogg" />
<object data="video/news.mp4" width="320" height="240">
  <embed src="video/news.swf" width="320" height="240" />
</object>
</video>
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2011 - 15:42 #5
Nej, for det første er der ikke uvæsentlige problemer med forskelle mellem browsernes understøttelse. Du skal derfor have videoen liggende på serveren i flere formater. For det andet er der bunker af brugere, der ikke har en browser, som understøtter HTML5. Erfaringen viser, at det formodentlig vil være sådan et par år endnu. Det er jo vigtgt at huske, HTML5 slet ikke er færdigudviklet eller 'offentlig' endnu. Den bliver først 'udgivet' i 2012.

Flv betyder FlashVideo - og formatet afvikles af en player, der er skrevet i Flash. HTML5's video tag kan ikke håndtere flv.

Den tag-konstruktion, du anvender forekommer mig ret 'alternativ' - og jeg har svært ved at se den tekniske begrundelse for, at den skulle 'pleje' at virke. Kan du vise et eksempel på et sted, hvor den faktisk virker?
Avatar billede FrkGrene Nybegynder
27. oktober 2011 - 18:14 #6
Jeg vil bare have et svar ok?!

Ved hvad flv er.. er ikk dum.
HTML5 bliver allerede brugt og valideret efter... SÅ er det sådan ser '''''udgivet'''''.

Er lidt ligeglad med om folk ikk kan se det hvis deres browser ikk understøtter HTML5 for så bruger de nok IE og dem skal der ikk tages hensyn til.

Den er fra w3school.com
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2011 - 18:22 #7
Jeg har ikke på noget tidspunkt kaldt dig 'dum'. At være uvidende er absolut ikke det samme som at være dum.

Som det er alle udviklere bekendt, er w3schools.com fyldt med mangler, udeladelser og alvorlige fejl, så det er langtfra noget godt sted at hente information.

Det er muligt, du ikke finder, at langt den største del af WWW ikke skal have lov at se din side, men så skal du heller ikke påregne at få hjælp fra kompetente udviklere!
Avatar billede FrkGrene Nybegynder
27. oktober 2011 - 21:17 #8
Jeg er selv web-integrator...
Det er deres valg de bruger IE ikk mit. Og den der skal se min side bruger ikk IE, så no problem there..

Det er ikk en diskutionsklub, så kan du hjælpe eller ej?
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2011 - 21:53 #9
Mon ikke du mener webintegratorelev? Du har næppe bestået grundforløbsprøven med den attitude  =)

Ja, jeg kan godt give en løsning - men med dine kompetencer vil det tage dig få minutter at finde svar i de professionelle fora, du naturligvis også færdes i  *o)
Avatar billede FrkGrene Nybegynder
27. oktober 2011 - 23:22 #10
Nej det mener jeg ikk.. Har mit svendebrev..

*feeding the troll*

Men hvis du ikk gider hjælpe hvorfor er du er så?

Og hvad så med jeg har attitude? Det er kun når folk pisser mig af..

Men hvis du ikk vil hjælpe so fuck off.
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2011 - 14:21 #11
*LoL* prøv nu at sætte dig ned og få armene ind til kroppen. Du har absolut ingen indflydelse på, hvilke tråde jeg kommenterer på  :D

Det er meget muligt, jeg 'pisser dig af', men jeg taler hverken om dit Arto-sprog eller andre aspekter af din pubertære opførsel her, når jeg nævner din attitude. Der skal mere til at ryste en far til tre voksne. Jeg taler om din dybt uprofessionelle og respekløse attitude i forhold til dine brugere.

Jeg ved ikke, hvem der har lært dig at tegne et svendebrev, men jeg nægter at tro, der findes erhvervsskoler, som lader folk med de holdninger slippe igennem.

Derudover lærer mine elever allerede på grundforløbet at oprette/installere en webserver, når vi kommer til PHP. Det er jo et klart krav i Undervisningsministeriets cirkulære om uddannelsen. Må jeg i den forbindelse minde dig om denne tråd? Det lyder ikke som en, der har bestået en eksamen som webintegrator  =)