Avatar billede kanonjon83 Nybegynder
24. oktober 2011 - 13:25 Der er 2 kommentarer

Hvordan formatere jeg min Fujitsu Simens

Hej, jeg synes efterhånden at min computer kører langsomt så jeg vil gerne formatere, jeg har naturligvis alle CD'erne som jeg fik med, men hvordan gør jeg? Jeg har genstartet computeren og trykket på F12 under opstarten, men hvad gør jeg der fra?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. oktober 2011 - 14:49 #1
Hvilket styresystem er det du har på installation cden? (XP, vista el 7?)

Jeg ved ikke om F12 er den korrekte knap, men hvis så skulle du kunne se en boot menu? (Derefter vil der stå at du skal klikke på en tilfældig knap for at boote op på cd)
Avatar billede knuf Nybegynder
24. oktober 2011 - 17:09 #2
Når du tænder for pc'en, står der som noget af det første på skærmen, hvad du skal trykke på for at komme ind i Setup eller Bios. Her retter du om nødvendigt i boot-sekvensen.

Du kunne også sætte cd'en med operativsystemet i drevet og så lukke pc'en ned. Når du tænder den igen, kunne du være heldig at den booter fra cd'en. Herefter følger du instruktionerne på skærmen incl lade Windows formatere, inden oprativsystemet geninstalleres.