Avatar billede simsen Mester
24. oktober 2011 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Deploy og brug af .exe fejler

Hej,

Jeg har et lille bitte tiny program, der ikke skal andet end teste noget på en printer. Når jeg forsøger at installere programmet på en Windows 7 64 maskine fejler den og kommer frem med "Dette program blev muligvis ikke installeret korrekt - Geninstaller med anbefalede indstillinger".....

Fejlen kommer kun når jeg bruger TestPrint.exe filen - bruger jeg TestPrint.application får jeg ikke fejlen.

Det jeg gør (jeg har 2 projekter i en solution, hvor jeg laver en reference til det ene projekt):

Jeg går i projektet, som jeg vil referer og vælger Properties. Jeg tjekker for 127. gang, at i Configuration står Release og at Platform target er sat til x64 og så builder jeg.

Jeg går nu i mit "hovedprojekt" - fjerner referencen til projekt1 og tilføjer den igen. Så vælger jeg Properties og tjekker under Application at det er framework 3.5. Under Build tjekker jeg at det er Relase og jeg tjekker i Publish under Prerequisites at framework 3.5 og servicepack til 3.5 er afkrydset. Så builder jeg og herefter publisher jeg til en mappe.

Nu forsøger jeg så at bruge TestPrint.exe og får ovennævnte fejl. Bruger jeg i stedet TestPrint.application får jeg ingen fejl.

Nogen der kan sige mig hvorfor????

mvh
simsen
(som er ved at blive sindsyg over det her)
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2011 - 10:39 #1
Hvorfor bruger du ikke bare "Any platform" for begge dine projekter? (Ingen ide om det løser problemet, men kunne jo være)

mvh
Avatar billede Syska Mester
24. oktober 2011 - 10:39 #2
Ups, den hedder "Any CPU"
Avatar billede simsen Mester
24. oktober 2011 - 10:50 #3
Den jeg brugte først og ikke virkede - så fik jeg at vide af en kollega, han vist nok havde læst et eller andet sted, at bygge til any cpu var noget l...

Så derfor jeg har forsøgt mig med at lave en x86 og en x64 installation.

Men tror jeg er kommet et skridt videre (aner dog ikke hvorfor ¤"%#¤ jeg skal igennem den her omvej)...

Jeg har nemlig også haft problemer med x86'eren - og der kom den da frem med en fejl, der var til at forstå...altså så nogenlunde, hvor den skrev noget om at manifest ikke var som den skulle være. Dog skal det siges, der forsøgte jeg bare at installere programmet et par gange (uden at ændre noget) og så ville den pludselig godt...... Men er gået videre med det manifest halløj.

Først i Properties/Application at sætte Manifest til "Create application without a manifest" - builde programmet...Og så fjerne den fysiske fil (den alligevel genererer) TestPrint.manifest....

Så går jeg i Properties/Publish/Application Files.... og Excluder TestPrint.exe.manifest......

Når jeg nu forsøger at installere, får jeg ikke fejlen....

Men hvorfor skal jeg igennem selv at slette manifest filen, når jeg nu har bedt den om ikke at builde med den i Properties/Application og så valgt "Create application without a manifest".......det fatter jeg en hat af.....

Og ja, jeg er SIKKER på den ikke ligger fra en gammel build (slettede nemlig alt i bin mappen inden) :-)
Avatar billede simsen Mester
24. oktober 2011 - 10:51 #4
Hmmmm og min omvendte ordstilling håber jeg, du som vanligt kan leve med.........skal være "virkede ikke" og selvfølgelig ikke "ikke virkede" *griner*
Avatar billede simsen Mester
30. oktober 2011 - 08:44 #5
Jeg har fundet ud af, at den kun fejler, når jeg inkluderer framework i min installation. Undlader jeg denne, får jeg ingen fejl overhovedet.
Avatar billede simsen Mester
30. oktober 2011 - 08:44 #6
svar skulle det have været