Avatar billede ReneDahl Praktikant
22. oktober 2011 - 20:32 Der er 3 kommentarer

Kommentar system..

jeg er ved at lave et site med nogle nyheder under nogle forskellige kategorier, når der så vises de enkelte nyheder under deres kategori. Så vil jeg gerne have mulighed for at man kan skrive en kommentar til selve nyheden.

Til det har jeg to sql sætninger til.

En der henter alle nyheder under en kategori via et KategoriID. og en join der henter nyhedID'et samt kommentarens ID.

Men nyhedens KategoriID og Kommertarens ID skal være det samme. For den kan finde ud af hvilken kommentar der hører til hvilken nyhed. SÅ langt så godt!

Jeg har to textboxe, en til brugernavn og en til beskeden, så mangler vel også en text box. der smider et ID med til den kommentar man er ved at skrive..

Herfra er jeg lost. Nogle der har nogle forslag til hvordan dette problem kan løses? :)

På forhånd tak :)
Avatar billede Syska Mester
22. oktober 2011 - 22:41 #1
3 tables
Kategorier : KatId

Nyheder : NyhedId
Nyhed har en column som pejer på KatId

Kommentarer : KomId
Kommentar har en column som pejer på NyhedId

Når du er inde på en nyhed, og vil skrive en kommentar, så burde du allerede kende NyhedId fra din Url eller gemt som et hiddenfield da du printede teksten til din nyhed.

Dvs ... du har NyhedId, som din kommentar skal have.
TekstBox til kommentar og brugernavn.

Giver det mening ?
Avatar billede johny Nybegynder
23. oktober 2011 - 00:18 #2
Bare lige et forslag til en løsning du måske ikke kender til. "disqus" er et kommentarsystem du kan lægge ind på dit website via javascript, som understøtter en del forskellige slags logins bl.a. facebook og google. Det har en masse forlemper og en række ulemper i forhold til det at lave systemet selv, men synes lige jeg vil nævne det, hvis det passede dine behov bedre.
Avatar billede Syska Mester
23. oktober 2011 - 00:30 #3
#johny
Tæntke det samme ... men her virker det mere som et lærings projekt han har gang i ... og så er "copy/paste" systemer nok ikke så sjove.

Men ja, det ville jeg også bruge den dag i dag, hvis jeg skulle have kommentar med, så det bare er så MEGET nemmere :-)

mvh