Avatar billede everest Nybegynder
19. oktober 2011 - 23:05 Der er 4 kommentarer

Rippet dvd til medieafspiller

Hejsa..

Ja nu kan jeg godt bruge lidt hjælp.

Jeg har rippet en dvd (med DVDfab 8 qt) og nu ligger filmen som audio_ts og video_ts. Hvordan bliver de smedet sammen til en brugbar film på en medieafspiller?? WD tv live hub)

Er der en måde, hvor jeg kan rippe en dvd, så den ligger som en "samlet" film der bare kan kopieres over på medieafspilleren, eller skal der laves noget med Audio og video_ts førend det virker??

skær det endelig ud i pap:)
Avatar billede wise Seniormester
19. oktober 2011 - 23:24 #1
Hejsa

når det ligger i audio_ts og video_ts, er det reelt set en ren kopi af DVD'en.
Dvs der ligger fx en del filer i video_ts.

(ps når du henter det ud med dvdfab er det en god ide kun at hente main movie eller på anden måde fjerne fx FBI intro, overflødige sprog, undertekster, forfilm etc...)

Jeg mangler selv stadig at finde det "perfekte" format til videre brug.
Jeg så et sted at MKV formatet var godt til WD Tv Live, så det er dem jeg har lavet flest af...
http://www.makemkv.com/aboutmkv/
Den samler video, lyd, undertekster etc i en samlet fil som man så vælger i WD TV'en - og det spiller egentlig også ok. Den kan noget kapiter og sprog etc.

Fra min IPAD er det dog et skod format, da det kræver at jeg downloader hele mkv'en inden den kan afspille den! og det tager for lang tid, selv over et n-wlan.

sådanne MKV filer fylder altså også nemt 4-5GB+, da de netop ikke komprimere en sk**, men blot kopiere dvd indholdet sammen.

Men det er det jeg kører og det virker.. Jeg vil da også lige lytte med om du får andre gode input...

PS jeg har ikke selv arbejdet ned i det endnu, men i hvert fald med alternativ firmware til boksen, så kan man vise "Coverpages" fremfor filnavne, og det lyder da meget fornuftigt - men det virkede ikke lige ud af boksen så det er jeg ikke nået til endnu...
Avatar billede everest Nybegynder
23. oktober 2011 - 23:04 #2
Hejsa

Tak for svaret... Men kan ikke få det til at virke.

Hvis jeg bruger makemkv, ripper den vel direkte fra DVDen ik??

Den skriver FATAL error.. theres not enough memory for the application to continue.. Og hvad er så det??

Når jeg åbner programmet står der noget om scii (tror jeg det er) error. Det står der hvor den normalt vil skrive når processen er  igang.
Avatar billede wise Seniormester
24. oktober 2011 - 10:18 #3
Hmm, godt spr, jeg har lige skiftet pc, så jeg har det ikke kørende her.

Når jeg har kørt det, lavede jeg faktisk først en kopi med dvdfab (til disk) og så makemkv fra den - jeg ved ikke om det gør en forskel.
Det burde vel ikke være nødvendig men skyldes nok at jeg startede med at kopiere mine DVD'ere (godt når en 3-årig selv sætter DVD på) og derfor havde gennemført den del.
Avatar billede everest Nybegynder
24. oktober 2011 - 19:31 #4
Hej igen.

Jeg har brugt makemkv til at lave en dvd til mkv filer..

Nu ligger der 7 mkv filer i den mappe jeg har lavet til.

Umiddelbart er det de forskellige titles...  men de skal vel samles til en fil??
'
havde ikke troet det her ville være så bøvlet...

nu gik makemkv kold... fedt.

Kender du til et program der bare kan rippe/kopiere en dvd direkte over i en fil der kan bruges på en medieafspiller??

Det her begynder at irritere mig helt vildt.:)

hvordan giver jeg dig point??