Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:50 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Sætte links ind i Microsoft Word på vista maskine.

Nogle der ved hvordan man får en tekst til at blive til et hyperlink?

F.eks hvis jeg skriver www.google.com i Microsoft Word, hvordan får jeg så denne tekst til at blive til et hyperlink?
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 16:58 #1
Det bliver det automatisk når du laver et mellemrum eller trykker enter. Ellers prøv med http://www.google.dk
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:58 #2
#1 Nope.

Der sker ingenting, det bliver bare til almindelig tekst.
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 17:03 #3
Indsæt--->Hyperlink
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 17:11 #4
#3 Den funktion findes ikke, jeg får kun to muligheder:

1. Dato og klokkeslet.

2. Objekt.
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 17:22 #5
Hvilket Office har du?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 17:33 #6
Jeg har ikke office så vidt jeg ved.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 18:50 #7
Hmm underligt, på min W7 maskine virke det perfekt med links, men på min Vista maskine virker det ikke, hvordan kan dette være?
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 19:53 #8
Hvis du har Microsft Word HAR DU Office! Office er pakken af Word, Excel, Powerpoint osv..

Hvad for en udgave har du af Word/Office? 2003, 2007, 2010?
Avatar billede teknik Juniormester
19. oktober 2011 - 20:54 #9
Der er tale om en forveksling af word og wordpad.
wordpad, som du åbenbart anvender understøtter ikke hyperlinks.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 21:18 #10
#9: Det ar da lidt skråsikkert at ligge et svar på dén der...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 21:42 #11
Og hvorfor har Windows Vista ikke Word?
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 21:46 #12
Suk... Microsoft Office Word koster penge. Har du ikke betalt har du det ikke.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 21:49 #13
Det giver bare ingen mening.

Jeg har da heller ikke betalt for Office på min W7 maskine men alligevel kan den vise hyperlinks i Word.
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 21:51 #14
Hvor længe har du haft office på W7?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 21:56 #15
Jeg har slet ikke office på Win7.
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 22:01 #16
Hvad har du så?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 22:08 #17
Word eller Wordpad eller hvad det hedder.
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 22:10 #18
Om det er Word eller Wordpad gør hele forskellen!
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 22:11 #19
#9: Wordpad kan sagtens vise links..
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 22:11 #20
Skriv hvad begge programmer hedder PRÆCIST!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
19. oktober 2011 - 22:45 #21
#9 WordPad hedder det program som er installeret på Vista maskinen, hvordan får man den til at vise links?
Avatar billede pstidsen Novice
19. oktober 2011 - 22:53 #22
hva hedder programmet på W7?
Avatar billede teknik Juniormester
20. oktober 2011 - 20:42 #23
Skråsikkert, tjooh, måske, men har man ret, så har man jo ret.
Og med info fra #4, så var der jo ikke megen tvivl om at spørger forvekslede de to begreber.

...jeg må indrømme at jeg først troede, at spørger kun tog fejl af word og wordpad på den ene PC...selv om det lød som en lidt svær forveksling.

Men det var forkert, for der er tale om wordpad, ikke på én, men på begge maskiner.
Ret distraherende for os "svarere", men jo en meget almindeligt forekommende forveksling.

Det der skaber spørgers problem er, - når vi nu ved at vi taler om wordpad, - at det ikke er "den samme" wordpad som følger med til Win7 som til Vista.
Den i win7 er opgraderet, og understøtter nu bl.a. hyperlinks.

Så altså: Det er fordi vista har en ældre version som ikke understøtter hyperlinks.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
20. oktober 2011 - 22:19 #24
#23 ok, og kan man opdatere Wordpad i Vista så den understøtter hyperlinks?
Avatar billede pstidsen Novice
21. oktober 2011 - 02:44 #25
#23: Aaah okay. Vidste ikke der var forskellige version wordpad i 7 og vista. Beklager. Synes dog generelt det er dårlig skik at ligge uopfordrede svar, men det er en helt anden snak.

#24: Wordpad i windows 7 er version 6.1. Du kan prøve en google søgning, men vil ikk love noget: http://www.google.dk/search?client=opera&rls=da&q=wordpad+6.1+for+windows+vista&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
Avatar billede teknik Juniormester
21. oktober 2011 - 12:05 #26
Microsoft tilbyder ikke wordpad 6.1 som download.
Muligt at den kan findes som piratsoftware, men det skal vi ikke ind på.

Du vil langt enklere løse problemet ved at downloade open office, og så kan du lave de hyperlinks du ønsker.

http://download.services.openoffice.org/files/localized/da/3.2.1/OOo_3.2.1_Win_x86_install_da.exe
Avatar billede pstidsen Novice
21. oktober 2011 - 22:39 #27
#26: Er det virkelig ulovligt at downloade et M$ program som ikke er udgivet af M$? (jeg spørger fordi jeg ikke ved det).
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. oktober 2011 - 01:36 #28
Nu har jeg tjekket og det hedder WordPad både på W7 og Vista maskinen.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
22. oktober 2011 - 16:55 #29
#26 Så der er simpelthen ikke noget at gøre ved det faktum at Wordpad i Vista er en ældre udgave (som ikke understøtter hyperlinks) ?

Fordi i værste tilfælde så må jeg opgradere Vista maskinen til W7 også. bare lige for at få lukket spørgsmålet så jeg kan give dig point.
Avatar billede pstidsen Novice
23. oktober 2011 - 13:02 #30
Så se da hvad der står i #25!!!

Eller brug OpenOffice som der også bliver foreslået. Det er gratis og langt bedre end Wordpad!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
24. oktober 2011 - 17:08 #31
Jeg prøver lige openoffice, og hvis det ikke løser problemet så må vi bare se i øjnene, at der ikke er noget at gøre.
Avatar billede teknik Juniormester
24. oktober 2011 - 18:06 #32
#27 Tænker mere på at pirateri-assistance er forbudt på eksperten. ...er nu heller ikke lige mit speciale.

#31 Ok - god plan.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. oktober 2011 - 23:51 #33
Jeg prøvede openoffice, men den begyndte at fordele mit dokument over flere sider, hvorimod den i WordPad holdte dokumenten på én side, derudover så virker det meget mere simpelt og overskueligt i WordPad. Så løsningen bliver at jeg installere W7 på denne maskine også og derved for adgang til hyperlinks. Mange tak for hjælpen.

Vil i have point så smid et svar.
Avatar billede teknik Juniormester
30. oktober 2011 - 08:51 #34
ok svar :-)
Avatar billede pstidsen Novice
30. oktober 2011 - 14:27 #35
svar