Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 14:06 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

hjælp til ripping af dvd samling

hej
det her problem har jeg gået og tumlet med i lang tid, for jeg vil gerne have min dvd samling over på min NAS.
så mit spørgsmål er om der er en måde at rippe dvd´en uden for meget kvalitet tab og gerne med undertekster

har prøvet dvdfab men underteksterne virker ikke :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2011 - 15:40 #1
Kan du ikke bruge Windows Media Player?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2011 - 16:09 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2011 - 16:22 #3
jensenjs  Hvis du nu læste teksten??
Forstår ikke hvorfor du sender som svar.:-(
Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 16:32 #4
kan man bruge media player til at rippe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. oktober 2011 - 16:42 #5
Ja den bruger jeg selv
Har lige for at vise det lagt en tilfældig cd i
http://gratisupload.dk/vis_billede/66721/
Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 17:14 #6
jo men jeg vil gerne rippe dvd´er ikke cd´er men tak for rådet
Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 17:15 #7
hey og hvis der er nogen der ved hvordan man kan få tekster på i dvdfab ville det være lige så godt
Avatar billede frem-ad Professor
14. oktober 2011 - 17:19 #8
CloneDVD synes jeg er den bedste men den kræver Anydvd for at slette koderne og de 2 programmer skal købes.

Men DVD Shrink er et godt program og gratis men ved og være lidt gammel men den kan stadig sit kram. Der bestemmer du selv hvad du vil have med over også undertekster.
Du kan hente den her http://www.afterdawn.com/software/cd_dvd/copy_dvd/dvd_shrink.cfm
Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 18:06 #9
jeg har prøvet shrink lidt og ved du om man kan ændre billed størrelsen for det er lidt for lille (det skal spilles på tv´et)
og jeg vil helst ha et freeware program
Avatar billede Kaffekoppen Nybegynder
14. oktober 2011 - 18:59 #10
Gordian Knot kan gøre det.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2011 - 19:01 #11
UPS!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2011 - 19:27 #12
DVD Shrink kan gøre det.
Tag dig ikke af navnet. Du kan selv bestemme om du vil gøre filmene mindre eller ej.
DVD Shrink er freeware.

Media Player kan ikke rippe DVD.

Hvad mener du med at billedet er lidt for lille? Når du afspiller via din dvd afspiller?
Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 19:30 #13
tak men det virker ikke ordentligt for mig,

ps. plads betyder ingenting (har 6 tb) så hvis der er en måde at overføre hele filmen til avi så er det fint
Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 19:32 #14
der er for meget sort ude i kanterne dvs at billedet i midten er meget lille hvilket er meget irriterende
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2011 - 19:38 #15
Din dvd afspiller er ikke sat op til korrekt tv format.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2011 - 19:40 #16
Hvorfor avi format?
Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 20:20 #17
det behøver slet ikke at være avi. mkv eller xvid er også fint det er bare fordi de understøtter cuda som speeder processen op

#15 forstår ikke helt, det skal jo spille over NAS men den er ikke helt sat op endnu så har testet på en ekstern disk
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 08:50 #18
Svaret afhænger af, hvad du skal afspille med når DVD'en er rippet.
Jeg har selv en WD TV Live boks tilsluttet mit tv med 2x3TB diske.
Den afspiller iso filer direkte, så det absolut nemmmeste er at rippe med et brænderprogram (bruger selv Imgburn) så får du en eksakt kopi uden kvalitetstab.Skal du afspille på PC'en mounter du bare din iso fil med f.eks Daemon tools lite .
De nænte programmer er Freeware.
Avatar billede habalap Nybegynder
17. oktober 2011 - 22:25 #19
jeg har ogsaa taenkt paa en box ved siden af men det med en ekstra fjernbetjening er lidt kedeligt saa hvis der var et alternativ ville det vaere skoent
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2011 - 22:54 #20
Det er der så også en løsning på: hos os blev 5 fjernbetjeninger skiftet ud med et stk Logitech Harmony One.Selv konen kan nu finde ud af det.
Avatar billede habalap Nybegynder
18. oktober 2011 - 14:47 #21
det kunne godt vaare lad mig lige tjekke det lidt naermere
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2011 - 15:04 #22
Philips laver bedre alternativer til Logitechs løsning på de mange fjernbetjeninger.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2011 - 15:58 #23
Det er vist smag og behag.
Avatar billede habalap Nybegynder
20. oktober 2011 - 19:11 #24
jeg tror jeg tager din loesning med iso filer tak for hjaelpen :)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2011 - 19:34 #25
velbekomme
Avatar billede everest Nybegynder
24. oktober 2011 - 20:31 #26
hejsa.

kmjdk: jeg har en wd tv live hub, der også afspiller iso... hvordan gør du præcist?? (skær det gerne meget ud i pap:))

prøvede at hende imgburn, men det er jo ikke til at finde hoved eller hale i hvor man downloader det... kan du lave et direkte link??

Kan du give en præcis instruktion i hvordan man ripper/kopierer dvd'en med imgburn?? så titler, tekster og det hele kommer med??

og gerne hvad man gør når dvd'en er rippet/kopieret til pc... Jeg mener ligger filmen kun som ën fil der bare skal smide på live hub eller ligger der flere filer man skal "samle" eller hvad gør man??
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2011 - 21:35 #27
Imgburn ligger her http://download.imgburn.com/SetupImgBurn_2.5.6.0.exe

1: Installer
2: Indsæt den dvd du vil rippe i drevet
3: Start programmet
4: vælg "create image file from disk"
5: under "source" vælger du det drev hvor DVD'en ligger
6: under "destination" vælger du hvor den færdige fil skal ligge
7: lad som udgangspunkt de andre indstillinger være med mindre du ved hvad du gør !
8:Tryk på det store ikon nederst til venstre og læn dig tilbage mens den laver iso filen.
9: din dvd er nu rippet til een fil.
10 flyt din fil til den HD , NAS eller whatever der er tilsluttet din WD
11:Start filmen fra WD's menu
Håber det hjælper
Hvis man gerne vil spare lidt plads, kan man f.eks bruge programmet DVDshrink som også er nævnt tidligere i tråden.
Der har man mulighed for at fjerne de lydspor og undertekster man ikke skal bruge.Kvaliteten bevares ved at man undlader at komprimere billedsporet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2011 - 22:20 #28
Eller CD burner XP
Installer
Start program og vælg øverste punkt, og gå frem derefter.
Simpelt.
Avatar billede everest Nybegynder
25. oktober 2011 - 19:51 #29
SUUUPER!!!

Det er, uden sammenligning, den bedste og lettest forståelige instruktion, en it tumpe som mig kan få.... Tak for det:)

Hvordan giver man point??
Avatar billede everest Nybegynder
08. november 2011 - 22:22 #30
Halløj...

Så er jeg lige tilbage igen.

Det virkede fint med at rippe en dvd.

brugte anydvd til at bryde koder og imgburn til at rippe. Fulgte kmjdk's instrukser til punkt og prikke.

Der lå ganske rigtigt en fin .iso fil på 5,69 gb. Derudover lå der en lille (ca 9 kb) mdf fil.

Jeg overførte filmen (kun iso filen), via netværket og den ligger ganske rigtigt på wd live hub.. Men men men.. Da jeg ville afspille filmen kom menuen med sprogvalg frem og uanset hvad jeg vælger fryser den bare og så sker der ikke mere. Har prøvet at vælge både Engelsk, Norsk og Dansk

Så kommer 64.000 krs spørgsmålet... hvorfor fryser den bare??

følger både lydsporet og undertekster med når man laver isofilen i imgburn??

Hvad har jeg overset???