14. oktober 2011 - 09:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

svartiden til Server

Hej Gutter
Har dette problem.
Når jeg startet Internet Explore for at gå på det intranettet(http://companyweb/),
er svartiden til tider oppe på 1 min eller mere.
Har jeg nogle muligheder for at lave nogle instillinger for at få ventetiden ned.
Pc eller Server
Pc styresystem *Vista 64)
Server : Small Busines Server 2008.

15 bruger på Server

Erik
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. oktober 2011 - 17:20 #1
Hvor hårdt belastet er din sbs server?  her tænker jeg på CPU & RAM?
14. oktober 2011 - 17:56 #2
Det undersøger jeg i næste uge
Så vender jeg tilbage
God weekend
17. oktober 2011 - 07:50 #3
Snapshot
af server
http://www.pre.dk/Error.html
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. oktober 2011 - 19:25 #4
fint snapshot af serveren ...  hvordan har du fået lavet det?
anyways et sidespring...

Det ser faktisk ikke særlig godt ud...  din hukommelse er brugt dvs du opretter en "pagefil" på harddisken... den pagefil er på 10GB og det giver en del issues med "svar tider" i det hele taget.
Du burde nok få dig en 8-12GB ekstra ram ...

Hvad er det for en server? altså hardware mæssigt?
mest af alt fordi 4GB på en small business server er uendeligt lidt da sådan ting som Exchange bare GUFLER løs af RAM :)

Jeg har lige lavet en "indkøbs plan" for 35 brugere for SBS2011 (server 2008 R2) og her sætter jeg 12GB ram i og forventer at udvide til en ekstra Xeon E55xx med yderligere 12GB ram ...

bare lige for, at sætte i perspektiv :)
18. oktober 2011 - 06:35 #5
Ja det er ikke meget der er af ram :-(

Server: http://www.pre.dk/Report.html
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. oktober 2011 - 07:50 #6
vi har lige selv opgraderet vores HP DL350G5 server fra 2 til 4gb ram og overvejer at hjemkøbe en DL380G7 m/12GB.
jeg mener ramprisen fra 8 --> 12 havde en pris omkring 1.000,- + moms for orginal HP ram

det næste der er (HVIS det er en reel server) er, at Xeon CPU'erne (de nye) ikke arbejder i dual men trippel mode.
dvs 3 installerede RAM klodser pr. CPU.
Så optimalt set burde du have 6 ramklodser installeret...
18. oktober 2011 - 08:00 #7
Ypes (det er en reel server)
Nu har vi lidt at gå efter,
Måske derfor at Navison også kører som r.. og nøgler :-)
Tak for dit indput.
Smid svar for point
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. oktober 2011 - 17:11 #8
velbekomme :) held og lykke...
ville du have noget imod, at sige hvilken server type du har?

prøver og sammenligne lidt med det vi har og det vi ønsker at hjemkøbe...
19. oktober 2011 - 13:02 #9
server

http://www.pre.dk/Report.html

held med indkøbet