Avatar billede martin_moth Mester
12. oktober 2011 - 16:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lad heading 1 starte som et andet nummer end nr 1

Jeg har et docx, hvor jeg gerne vil have at første heading 1 starter med et andet nummer end 1 - f.eks. at den hedder nr 3, og alle under-headings derefter hedder 3.1 osv.

Hvordan giver ejg et andet startnummer end 1?

Word 7 (er det ikke det den nyeste hedder?)

/m
Avatar billede jokkejensen Novice
12. oktober 2011 - 17:05 #1
taler vi indholdsfortegnelse ?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2011 - 17:05 #2
Det er faktisk mege simpelt. I stedet for at vælge at sætte punkter op skriver du bare "3.0" og så skriver du teksten. Tryk nu på "Enter" og der burde stå 3.1, 3.2 osv.

Mht. dit lille spørgsmål kan jeg sige at den seneste Office-pakke hedder Office 2010 - dermed Word 2010.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. oktober 2011 - 17:06 #3
tror forresten det officelt hedder office 2010, mere geeky: office14 :)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2011 - 17:09 #4
Der er også en lidt anden metode som burde virke i 2007:

Start med 1, 2, 3 osv. Tryk nu på linjen ud for "1." og klik ind på Nummereringsbiblioteket og derefter "Angiv nummereringsværdi..." Nu kan du kalde 1 for 3, og derved bliver 2. til 4. osv. ;)
Avatar billede jokkejensen Novice
12. oktober 2011 - 17:14 #5
Ellers klik under "afsnit", ved punktopstilling, så ruller der en menu frem.. Tryk "definer ny opstillingstypografi" og sæt "begynd med" til 3.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2011 - 17:37 #6
jokkejensen - tror det er det samme vi mener, bare 2 forskellige måder - hvilken der er nemmest må man indbyrdes finde ud af :P
Avatar billede jokkejensen Novice
12. oktober 2011 - 18:07 #7
jeg fatter intet af office især ikke deres nye layout, men syntes det er ret let at søge på microsoft efter så simpelt hjælp. Dog vil jeg da lige argumentere med at MIN KAN GENBRUGES :D

/J
Avatar billede martin_moth Mester
13. oktober 2011 - 20:58 #8
jeg prøver - smid svar...
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2011 - 07:33 #9
Jeg håber det vil virke for dig.

Husk at det nyeste hedder Office 2010 ~ Word 2010