Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
08. oktober 2011 - 12:02 Der er 15 kommentarer

USB-mus virker ikke

Har tidligere oprettet samme spørgsmål, men der sker ikke noget længere, så prøver igen.

Jeg har en USB-mus med en usbsender. Når jeg sætter USB-senderen i en af computerens USB-porte sker der intet. Jeg har prøvet alle porte, og ingen af dem virker. Har kigget i enhedshåndteringen, og der kommer ikke en af de der gule mærkater som normalt kommer når der er noget galt. Der sker ganske enkelt ingenting (den virker i en anden computer af samme mærke og model).

ASUS ul30a
Windows 7 home premium

VH Peter
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2011 - 12:23 #1
1.
Gå i enhedshåndtering igen og udfør nedenstående:
http://windows.microsoft.com/ (...)

Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på linjerne - 1 af gangen og vælg fjern
det er ikke sikkert at du kan fjerne alle linjerne, men fjern dem du kan.
Genstart maskinen og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem.

2.
Som alt muligt andet, så kan USB porte også gå i koks - det vil sige at, selvom der ikke er tilsluttet enheder pt. i portene eller der er nogle usb enheder som man ikke bruger mere, så gemmes de alligevel på pc`en og de kan blokke op og derved "låse" portne.

Hvis du henter og kører USBDeview, ser du mængder af 'tilsluttede' USB enheder.
Selv forlængst frakoblede enheder optræder stadig der, og de kan på en eller anden måde ligge og spærre.

Alle under 'Safe to uninstall', kan du højreklikke på og fjerne dem alle, når du så sætter en enhed i stikkene så oprettes den selvfølgelig igen.

Link til programmet: http://www.nirsoft.net/ (...)
Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
08. oktober 2011 - 12:36 #2
Der står safe to unplug? kan jeg vælge den?
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2011 - 12:41 #3
Ja, det er ok når der står "Safe to unplug" = sikkert af fjerne/frakoble
Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
08. oktober 2011 - 13:28 #4
Ingen af delene virker... æv
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2011 - 13:31 #5
Registre maskinen alt andet USB enheder,der sættes i maskinen ?
Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
08. oktober 2011 - 13:55 #6
Jeps...
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2011 - 14:02 #7
Så tror jeg du skal have byttet di USB mus eller købe en anden.
For portene registre åbenbart dine enheder korrekt, blot ikke denne mus :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2011 - 16:08 #8
Er du sikker på det ikke er en Bluetooth mus og du mangler driveren på nettop denne maskine?
Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
08. oktober 2011 - 16:51 #9
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2011 - 17:17 #10
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2011 - 17:49 #11
En windows 7 maskine vil altid registre at der sættes hardware i en USB på, såfremt enheden der tilsluttes er OK.
Herefter vil den så komme og "sige2 at hardwaren evt. skal installeres såfremt der skal bruges en driver som ikke er en default driver indholdt i W7`s drivere.

Er den maskine ikke fuldt opdateret, i forhold til den anden af samme slags og type ?
Via Windows Update og det være sig også bundkort drivere fra Asus
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 10:21 #12
Slå visning af skjulte/ikke-forbundne USB-enheder til.

Start en kommandoprompt.
Skriv "set devmgr_show_nonpresent_devices=1" og tryk enter.
Skriv "start devmgmt.msc" og tryk enter.
Vælg "Vis skjulte enheder" i menuen Vis.
Udvid sektionen for USB enheder og slet alle dem der er greyed ud.

Sletning gør at Windows vil installere drivere for dem igen ved næste tilslutning, hvilket gør tilslutningen af enheder lidt langsommere den først gang efter denne handling, da ingen enheder kan genkendes fra tidligere.
Avatar billede haverslev Novice
10. oktober 2011 - 10:45 #13
Wally73 > det er faktisk det samme der sker i indlæg #1
Avatar billede Wally73 Mester
10. oktober 2011 - 11:48 #14
#13 ahh, rigtigt nok. :)
Min løsning er så bare uden trejdepartsprogram. :)
Avatar billede sieljacks1 Nybegynder
02. juli 2012 - 17:24 #15
musen er smidt ud nu