Avatar billede fruthomsen Nybegynder
08. oktober 2011 - 10:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

invalid system disk. Replace the disk, and then press any key

Hej. Jeg har været heldig få foræret en dell optiplex gx620. Den blev tømt for alt, men jeg fik at vide den godt kunne bruges til at spille på. Hvordan får jeg den til det? Har prøvet trykke f2 og f12, men intet sker. På skærm står der kun invalid system disk. Replace the disk,and then press any key. Og kun det kommer frem hele tiden.
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2011 - 10:41 #1
Prøv lige allerførst at tjekke, at der IKKE sidder en diskette i drevet, som den prøver at starte op på.

Hvis ikke så tjek kabler til/fra harddisk og bundkort
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2011 - 10:44 #2
Tømt for ALT !

Den er vel ikke bare blevet formateret og der IKKE er installeret et styresystem igen ?
Avatar billede fruthomsen Nybegynder
08. oktober 2011 - 10:54 #3
Der er ikke en cd i drevet. Jeg har tjekket kabler og de sidder vist som de skal. Jeg tror maskinen har fået slettet alt med henblik på den skulle ha været destrueret på genbrug. Jeg har styreprogram på cd, men den starter heller ikke op når jeg sætter cd i. Var gratis download på nettet.
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2011 - 11:15 #4
Det er ikke cd-drevet jeg mener - er der ikke et diskette drev på den maskine ? (Floppydisk)

Puha, de der "gratis" ting fra nettet, er ikke altid hvad de giver sig ud for :-)

Du skal have en bootbar cd med styresytem for at kunne installere via cd-drevet.

Ellers skal din "gratis" ting fra nettet være brændt som image.
men de der "gratis" ting må vi IKKE ude hjælp til her.

Så kig om ikke der er en label på maskinen, f.eks et hvor der staår DELL og så en xxx.xxx.xxx.xxx.xxx XP HOME sp1 key osv.
Hvis ja, så lån en XP Home cd af en ven og installere med den og indtast key fra label.
Avatar billede fruthomsen Nybegynder
25. november 2011 - 05:25 #5
Tusind tak for hjælpen. Slut herfra
Avatar billede haverslev Novice
25. november 2011 - 07:59 #6
Selv tak, husk at lukke spørgsmålet:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4