Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2011 - 20:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

windows 7 pro server version

hej alle .-) jeg har en server som kør windows 7 pro  og der er netdisk på og har adgang till Remote Desktop Connection og det er også godt  men mit spørgsmål lyder på (kan jeg få windows  7 pro  i en server version ) ???

jeg fant et program som hed Windows Home Server's Connector
og det er et program  som tar backup af alle computere på netværket MEN jeg kan godt installer den :-) MEN der kommer bar (se her hvad der kommer ) http://www.google.dk/imgres?q=Windows+Home+Server%27s+Connector&um=1&hl=da&biw=1024&bih=563&tbm=isch&tbnid=M2vWbJgTfbkBrM:&imgrefurl=http://gizmodo.com/5136547/win-7-tip-windows-home-server-is-almost-100-compatible-already&docid=4b5i8KGZTPRvIM&w=804&h=565&ei=RjePTrKdK42K4gSEytGjAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=560&vpy=139&dur=3219&hovh=188&hovw=268&tx=143&ty=122&page=1&tbnh=112&tbnw=150&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0

hvad  skal jeg her ???

de filler jeg Downloader

hedder

Windows Home Server Connector Software CD

Quick details
Version: 2423 Date Published: 11/19/2009
Change Language:  Chinese (Hong Kong SAR) Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) English French German Italian Japanese Spanish

File Name Size
ClientCD.iso

System requirements
Supported Operating Systems: Windows Home Server

•Windows 7 (32-bit and 64-bit versions)

•Windows Vista (32-bit and 64-bit versions)

•Windows XP with Service Pack 2 and higher

•CD or DVD burner and software to burn a CD.

(og det er iso cd) MEN jeg kan ikke komme ind på den :((
hvad skal jeg gøre ??  jeg vil bare hålle styr på mine 6 computer og Scanner  og printere på net netværket  vordan komer ind på Windows Home Server Connector ????  p,s jeg har netdisk
Håber i eksper kan hjælpe .-) v/ h rasmus64745 :-)
Avatar billede chalde Seniormester
07. oktober 2011 - 22:03 #1
Windows Home Server Connector er software til at oprette forbindelse til en Windows Home Server/WHS (Microsoft's version af en NAS).
WHS er et produkt der skal købes særskilt.
Server pendanten til Windows 7 er Server 2008 R2.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2011 - 22:36 #2
skal Server 2008 R2. installeres ????  som exe fil ???
Avatar billede chalde Seniormester
07. oktober 2011 - 23:06 #3
#2 Server 2008 R2 er et styresystem lige som Windows 7.

Hvis du gerne vil kaste dig ud i leg med det, kan du hente en tidsbegrænset trial her: http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/dd459137.aspx
Som sagt så er det et rent styresystem, og jeg antager at du ikke har nogen viden om det, så forvent at skulle bruge tid på at sætte dig ind i det. Jeg vil anbefale dig at søge information om det på nettet og starte med at sætte din ind i det inden du begynder at installere.

Derudover skal du overveje om du vil smide ekstra penge efter det.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2011 - 23:17 #4
hvad er forskel på windows home server og windows server 2008 og windows 7

windows 7 liner windows server 2008

men tema på  windows server  liner jo windows 7 tema
Avatar billede chalde Seniormester
08. oktober 2011 - 00:02 #5
#4 Brugergrænseflader har intet at gøre med hvad der er under motorhjelmen.
Men generelt kan man inddele de 3 i hhv:
Server 2008: Fuldblods server
WHS: Skrabet server med langt færre funktioner
Windows 7: Klient

Forskellene er ikke sådan bare lige at remse op.
Men du kan fange lidt viden her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Server_2008_R2
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Home_Server
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2011 - 11:28 #6
jeg vil bare hålle styr på mine 6 computer og Scanner  og printere på netværket  og netdisk

(det vil sige ) at jeg har 5 computer + printere  min printere  hedder Photosmart Plus B209a-m  http://blog.123inkcartridges.ca/wp-content/uploads/2010/08/hp-b209a1.jpg

og så vil jeg kunne styer mine 6 computer og Scanner  og printere på netværket  og netdisk

og lave backup af  alle 6 computer :-) er der et program line til det ( mit netværk er kode på )
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 17:00 #7
hæy  skal lige høre  jeg kør windows 7 professionel nu (på min server)
når jeg googler windows 7 ultimate server på google

kommer der http://www.google.dk/imgres?q=windows+7+ultimate+server&um=1&hl=da&biw=1024&bih=563&tbm=isch&tbnid=i3iqDE6LA6ZtWM:&imgrefurl=http://blogs.technet.com/b/aviraj/archive/2009/01/18/windows-7-boot-from-vhd-first-impression-part-2.aspx&docid=tnlykZfabqY8lM&w=1028&h=644&ei=abSRTpTLO4j-4QTkhfzxBg&zoom=1&iact=hc&vpx=197&vpy=145&dur=1703&hovh=178&hovw=284&tx=144&ty=93&page=1&tbnh=96&tbnw=153&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:1,s:0

og Windows 7 Server Screenshot Leaked Again
http://www.htootayzar.com/myblog/2008/07/windows-7-server-screenshot-leaked-again/

se her

Microsoft ရဲ႕ Windows 7 (Vienna) Server Screenshot ပံုေတြ အင္တာနက္မွာ ထပ္ၿပီး ၿမင္ရၿပန္ၿပီ။ အရင္က Ultimate version က ပံုေတြ တစ္ခါၿမင္ခဲ့ဘူးတယ္ အခုက server version တစ္ပံုပဲ တင္တဲ့သူက Brian Puhl, an Active Directory engineer for Microsoft's IT department က သူ႔ရဲ႕ wordpress.com ဘေလာခ့္မွာ တင္ထားတာ ေနာက္ၿပန္ဖ်က္လိုက္တယ္ ဒါေပမယ့္ MSN Cache ထဲမွာ အခုထိ ၾကည့္လို႔ရေသးတယ္။ Windows 7 Server ရဲ႕ data တခ်ိဳ႕ပါတင္ထားတယ္

Server Name: TK5-WING-DC-01
Security: Users
Registered Owner: Windows User
Registered Organization: MSIT
ProductID: 00484-082-2500885-76802
Original Install Date: Fri Jul 11 13:37:56 2008
Base Source Path:
Version: 6.1
Build: 6608.winmain_win7m2.080511-1400
Current Type: Multiprocessor Free
Product Name: Windows Server (R) 2008 Enterprise
Product Options: ProductType
HAL.DLL is 6.1.6608.1 - Microsoft Corporation - 6.1:6608.1
...
System Up Time: 0 Days, 13 Hr, 41 Min, 29 Sec

Windows 7 ဘယ္ေတာ့ ထြက္မလဲေတာ့ ခုထိမသိရေသးဘူး Windows 7 ကို စိတ္၀င္စားရင္ေတာ့ Windows7News ဆိုတဲ့ ဆိုဒ္မွာ feed ယူထားလို္က္ပါ..

Via : Brian Puhl & Softpedia

det er windows 7  kan man ikke opgraderer  fra windows 7 pro til Windows 7 Server  via windows anytime upgrade
Avatar billede chalde Seniormester
09. oktober 2011 - 18:21 #8
Der findes ikke en Windows 7 Server. Det er enten et leaked forsøg eller fup.
Hvis du kigger på dit første link kan du også ane "Server 2008" i baggrunden.

Windows 7 er klientstyresystemer. Ønskes der decideret server versioner, skal du op i SBS eller Server 2008.
Men med din indsigt i det tyder alt på at det vil være overkill og penge ud af vinduet.
Du kan sagtens bruge et klient OS som server/vært for de fleste ting i hjemmet. F.eks. til at håndtere backups m.m.

Alternativt kan du kigge mod Linux/Unix og installere Freenas på maskinen, men det kræver at du sætter dig lidt ind i Linux/Unix.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 18:03 #9
kan du ikke komme med noge link som dur til windows 7 professional 32 bit

( som kan hålle styr på mine 6 computer og Scanner  og printere og netdisk  på netværket lige som Windows Home Server Connector

???  P,s det program skal kunnes kodes
Avatar billede chalde Seniormester
10. oktober 2011 - 18:49 #10
Hvad mener du præcist med at "holde styr på"?
Og "kodes"?

Vedr. backup:
http://www.2brightsparks.com/download-syncback.html
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 19:25 #11
#10  jeg mener at jeg har en server i huset som kører  windows 7 pro
og en printer  Photosmart Plus B209a-m  og det kør på server med windows 7

og så har jeg lavet en netdisk på server med win 7

MEN jeg vil kunne  lave backup  af alle pcer + få adgang  til backup  uden jeg sidder ved dem og jeg tænker ikke på Remote Desktop Connection eller Fjernsupport eller TeamViewer

f.ex windows home server connector  :)

http://www.google.dk/imgres?q=windows+home+server+connector&um=1&hl=da&sa=N&biw=1024&bih=563&tbm=isch&tbnid=M2vWbJgTfbkBrM:&imgrefurl=http://gizmodo.com/5136547/win-7-tip-windows-home-server-is-almost-100-compatible-already&docid=4b5i8KGZTPRvIM&w=804&h=565&ei=wCeTToKCLMPE4gTThuCRAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=549&vpy=139&dur=4078&hovh=188&hovw=268&tx=171&ty=87&page=1&tbnh=112&tbnw=150&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0

( er der et program lignende til windows 7 pro 32 `-bit )
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 19:43 #12
som kan hålle styr på mine 6 computer og Scanner  og printere og netdisk  på netværket lige som Windows Home Server Connector

???  P,s det program skal kunnes kodes

(på dansk ) jeg har en server med windows 7 pro

og  6 computer  og en printere  og en Scanner

så kan jeg lok  mig på server  og ta backup  lige som Windows Home Server Connector

bar til windows 7 ?
.-)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 20:09 #14
hæy igen  jeg fant lige den her Windows 7/Server 2008

http://programs-free.org/ (...)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 20:20 #15
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2011 - 22:51 #16
Running Windows Home Server Connector on Windows 7

http://www.homeserverhacks.com/2009/01/running-windows-home-server-connector.html

dur den ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. oktober 2011 - 17:08 #17
Problemet med styresystemet "Microsoft Windows Home Server" er at det kun bundles sammen med hardware, så det kan du ikke bare sådan købe i løs vægt. Jeg vil også foreslå at du holder dig til den nuværende løsning med en maskine, der er installeret med Win7 i en "server-rolle" og så finder selvstændige applikationer, der kan det, du efterspørger. Men du er nød til at komme med en lidt bedre beskrivelse af, hvad det er du vil.
"Home Server Client" er bare til at oprette forbindelse til en "Home Server", ikke spor andet.
Avatar billede chalde Seniormester
23. oktober 2011 - 19:14 #18
#17 WHS kan købes som OEM: http://bit.ly/qahnRg
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2011 - 19:54 #19
HEJ chalde OG HEJ CRKrogh
kan man ikke download  program  som kan lave server media  lige som wegotserved http://www.wegotserved.com/2009/04/19/add-in-ps3-media-server-for-whs/

Installation Instructions

Download PS3 Media Server from http://ps3mediaserver.blogspot.com/
- Install PS3 Media Server to your Windows Home Server by remote desktop
- Install PS3 Media Server For WHS via Windows Home Server Console

nåde line til windows 7 :-)  må godt vær nåde Virtual  som kør inde bav windows 7
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2012 - 19:29 #20
Svar (til løsninger og pointgivning)