Avatar billede Daxillion Nybegynder
06. oktober 2011 - 19:36 Der er 10 kommentarer

Overflytte mine filer uden at kunne tilkoble mig styresystemet, og de er ikke gemt på d-drevet.

Hej i dag, da jeg åbnede mit windows 7 opførte det sig mærkeligt. Det var meget lang tid om at åbne styresystemet, og da jeg så endelig "åbnede" det, fik jeg blå skærm, og lige siden har det været lang tid om at starte op, men det tillader mig ikke, at benytte styresystemet, men jeg kan stadigvæk logge på brugeren og starte det op, men det tager blot 30 minutter.

Mit spørgsmål lyder så følgende, er der en måde på jeg kan få mine filer over på mit andet styresystem windows vista, da jeg ikke kan få adgang til det, kan jeg ikke tilslutte hardisken til en anden computer og åbne det, og det er ret vigtigt, at jeg kan få mine filer over på det andet styresystem, da det er alle mine noter fra første og anden g som ligger der.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2011 - 19:51 #1
Windows Let overførsel

Hvordan gør Windows Let overførsel det nemmere at konfigurere en computer?

Windows Let overførsel hjælper dig med at flytte alle dine filer, mapper og programindstillinger fra en computer til en anden i én arbejdsgang.

Se en video om brug af Windows Let overførsel til overførsel af filer og indstillinger. (3:58)    http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/videos/transferring-files-and-settings-from-another-pc
Med Windows Let overførsel kan du vælge at flytte følgende:

•brugerkonti

•dokumenter

•musik

•billeder

•e-mails

•Internetfavoritter

•programindstillinger

Når overførslen er færdig, kan du i Windows Let overførsel-rapporterne se, hvad der blev overført, se en liste over programmer, du kan installere på den nye computer, samt se links til andre programmer, du kan hente. Når du er færdig med at flytte dine filer og indstillinger til den nye computer ved hjælp af Windows Let overførsel, indeholder den nye computer dine kendte filer, mapper og programindstillinger, hvilket gør det nemmere at komme i gang med arbejdet igen.

Bemærk!
•Du kan kun åbne Windows Let overførsel, hvis du bruger en administratorkonto.

•Du kan til enhver tid få vist Let overførsel-rapporterne, når overførslen er fuldført.
Windows Let overførsel kan ikke overføre filer fra en 64-bit version af Windows til en 32-bit version af Windows. Hvis du overfører fra en 64-bit-version af Windows Vista til en 32-bit-version af Windows 7, kan du flytte dine filer manuelt eller bruge Sikkerhedskopiering og gendannelse i Windows Vista. Se flere oplysninger på Sikkerhedskopiér dine filerGendanne en sikkerhedskopi, der er oprettet i en tidligere version af Windows på Windows-webstedet. Hvis du overfører fra en 64-bit-version af Windows XP, skal du flytte filerne manuelt.

Du kan få mere at vide om Windows Let overførsel under Overføre filer og indstillinger fra en anden computer og Overføre filer
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 19:52 #2
Du kan bruge en linux distro så som linux mint og starte det op  live så kan du tilgå harddisken og kopiere/flytte dens indhold som du ikke vil miste til en anden harddisk :) (Live betyder du ikke installerer linux systemet, men blot prøver det)
06. oktober 2011 - 19:52 #3
Velkommen til E. ...

Ta' hardisken UD og brug denne adaptor ->

USB2SATA
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=USB+sata&sp=all&pid=394809
Avatar billede Daxillion Nybegynder
06. oktober 2011 - 20:50 #4
Kan du smide et link til denne linux disto som du snakker om?
Avatar billede Daxillion Nybegynder
06. oktober 2011 - 20:52 #5
Rasmus det er den samme computer. Hvordan fungerer det, hvis det er 'dual boot' og derved er fra et styresystem på min computer til et andet?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 21:05 #6
#4 http://linuxmint.com/

Her er en letvætig udgave af linux udgaven: http://kortlink.dk/9qde
Avatar billede Daxillion Nybegynder
06. oktober 2011 - 21:13 #7
Blueeyez. Jeg kan jo ikke benytte styresystemet, hvordan skal jeg så overføre filerne, forstår heller ikke hvordan jeg skal benytte programmet.
Avatar billede Daxillion Nybegynder
06. oktober 2011 - 21:27 #8
Karise, hvordan skulle det virke, da det udelukkende er styresystemet?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 21:40 #9
#7 Brænd iso fil over på en cd/dvd/usb (til cd/dvd kan du bruge imgburn og til usb kan du bruge unetbootin (.exe program)

Så starter du den op live og så kan du gemme de filer du vil have flyttet fra pcen over på en ekstern...

Du kan tilgå dit gamle systems harddisk på følgende måde uden at skulle slette det nuværende på den  og uden at installere linux..
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2011 - 23:01 #10
gå ind i din Harddisk (C:)//windows

Klik på start knappen, skriv "overvågning", på engelsk "reliability" og åben overvågning af stabilitet og ydeevne.

I hovedvinduet åbner du disk sektionen, her ses en liste af alle processer og filerne der læser eller skrives til din harddisk.
Klik på læsning eller skrivning overskriften for at sortere processerne, så du kan identificere hvilken proces eller fil der optager disken mest.

Anden metode:

Gå ind på Microsofts Sysinternals hjemmeside og download Process Explorer.

Efter du har startet Process Explorer, klikker du på "View" i menuen og derefter "Select Columns".
Klik på fanebladet "Process Performance" og sæt flueben i følgende:
I/O Reads
I/O Read Bytes
I/O Writes
I/O Write Bytes
Tryk så OK

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

Process Explorer v15.05
By Mark Russinovich

Published: September 20, 2011

Download Process Explorer
(1.75 MB)

Rate:

Share this content      IntroductionEver wondered which program has a particular file or directory open? Now you can find out. Process Explorer shows you information about which handles and DLLs processes have opened or loaded.

The Process Explorer display consists of two sub-windows. The top window always shows a list of the currently active processes, including the names of their owning accounts, whereas the information displayed in the bottom window depends on the mode that Process Explorer is in: if it is in handle mode you'll see the handles that the process selected in the top window has opened; if Process Explorer is in DLL mode you'll see the DLLs and memory-mapped files that the process has loaded. Process Explorer also has a powerful search capability that will quickly show you which processes have particular handles opened or DLLs loaded.

The unique capabilities of Process Explorer make it useful for tracking down DLL-version problems or handle leaks, and provide insight into the way Windows and applications work.

Download Process Explorer
(1.75 MB)