Avatar billede Jalyso Nybegynder
02. oktober 2011 - 17:20 Der er 10 kommentarer

Kan Aldi's pc køre mine børns spil m.m.?

Hej alle

Jeg skal have købt 2 pc'er til mine børn som typisk bruger dem til Youtube, Internet, Facebook m.m. men også spil som Sims 3, World of Worcraft samt Minecraft!

De må ikke koste særligt meget da det kun er 9 og 11 år.

Aldi har en pc'er til salg fra d. 5 okt. til 2999 pr. stk!

Er der nogen som vil kunne hjælpe mig med at vurdere om Aldi's computer vil kunne møde de ovenstående krav fra mine børn. Jeg har desværre ikke selv den store viden om grafikkort m.m. og har søgt forgæves på nettet.

Specifikationerne er således:

•AMD Quad-Core A8-3800 Accelerated processor med AMD Radeon™ HD 6550D-grafik Forener et separat DirectX® 11-grafik korts ydelse og Quad Core-processor-ydelse i en enkelt chip
•4 GB DDR3 SDRAM hukommese
•Kæmpestor 1 TB (1000 GB) S-ATA harddisk til mere end 200.000 musiknumre eller fotos.
Ved 4 MB pr. foto eller 4 MB pr. titel
•DVD/CD-brænder med multiformat Understøtter alle populære DVD/CD-standarder, incl. Dual Layer DVD-R og DVD+R
•USB 3.02 - dataturboen - Nu kan du overføre data langt hurtigere - med den nyeste interfaceteknologi USB 3.0
•Hurtig trådløs LAN IEEE 802.11 n-standardteknologi
•Netværkskort Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s
•8-kanal High Definition Audio
•USB 2.0-kort-læser til alle almindelige Flash-kort
•USB tastatur og optisk USB mus
•Mål (B x H x D)/Vægt ca. 180 x 390 x 390 mm/9 kg
•og meget mere ...
Iøvrigt er der også Windows 7 installeret.

På forhånd tak

Venlig hilsen

Jakob
Avatar billede KHHP Juniormester
02. oktober 2011 - 17:44 #1
Den maskine du har fundet er fin til det de skal bruge dem til, men Aldi maskiner er ikke kendt for at være særligt gode i længden, så det kan godt være at du får problemer med dem om 1 års tid. Jeg foretrækker selv HP og ASUS, men det er en helt anden prisklasse. Ved en HP eller en ASUS snakker vi 4.000-7.000 kr pr. stk.
Men kort og godt, ja, de kan godt klare det de skal bruge dem til.
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. oktober 2011 - 18:10 #2
"...men Aldi maskiner er ikke kendt for at være særligt gode i længden ...": Er det en undersøgelse du kan linke til, eller hvad?

De brugere af Aldi pc'er jeg kender er fuld ud tifredse med deres computere. Vi købte selv en i 2004 der, så vidt jeg ved, stadig fungerer.
Til gengæld kender jeg en del med HP computere som IKKE køber det mærke igen.
Avatar billede nemlig Professor
02. oktober 2011 - 18:12 #3
Jeg vil da lige oplyse, at jeg har købt Aldi-maskiner 2 gange til familien + 1 gang til en forening.
Den første købte jeg for 9 år siden og min datter fik en for 5 år siden. Den til foreningen købte vi for 4 år siden.
Alle PC'ere kører fortsat, og der har ikke været problemer af nogen art.
Min datters pc kostede 4.999 kr. for 5 år siden. Den klarer fint Sims3.

Jeg er ikke bekendt med, at Medion maskinerne skulle være upålidelige i længden (det meste af hardwaren er fra anerkendte producenter). Der har derimod været en del kritik af Aldis kundeservice.
Avatar billede buttwipe Juniormester
02. oktober 2011 - 18:22 #4
Jeg kan se at Medion pc'er leveres med en Windows DVD, så man kan lave en installation uden alt muligt crapware. Det er sgu kundeservice!

http://kortlink.dk/medion/9p7e
Avatar billede Jalyso Nybegynder
02. oktober 2011 - 18:24 #5
Først og fremmest tak til KHHP som svarede super hurtigt :-)

Jeg har allerede kigget lidt på div. forums med hensyn til Aldis pc'er generelt og deres service.

Der er virkelig delte meninger - men jeg syntes dog at fornemme at servicen bliver bedre og bedre.

Jeg er naturligvis også godt klar over at man ikke får et "monster" for 3.000 kr. men omvendt så er det altså også en pc'er der skal stå på et børneværelse med risiko for at blive "dyppet" i kakaomælk samt agere som stolpe i en fodboldkamp - derfor må den helst ikke være dyrere :-)

Så hvis den lever op til mine krav - ja så bliver den købt og så må tiden vise om den også holder i længden.....

Hilsen Jakob
Avatar billede foodear Praktikant
02. oktober 2011 - 19:13 #6
jalyso du får lige min mening også.
Medion maskiner er ok allround maskiner og dem jeg har købt igennem tidens løb har altid fungeret upåklagelig, og gør det stadig. Dog skal tilføjes en enkelt bærbar hvor strømforsyningen røg sig en tur, det tog 6 dage så var posten med en ny. Iøvrigt giver Medion 3 års garanti, det er der ikke mange, om nogen, af de andre producenter der gør med maskiner i den prisklasse.

Held og lykke med dit køb.
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
02. oktober 2011 - 20:32 #7
Jeg vil også lige indskyde, at min MEDION maskine også køre HELT uden problemer. Den er en 3-4 år gammel og den kører fx. spil som World Of Warcraft i fin grafik helt uden problemer!

Jeg synes det lyder som nogle fine maskiner du har fundet der :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. oktober 2011 - 02:05 #8
Jeg og dem jeg kender har kun gode erfaringer med ALDI PCere. Og dejligt operativsystemet følger med på DVD.
Avatar billede mikaelch Novice
03. oktober 2011 - 08:25 #9
det lyder til nogle ok computer , som er okay til dit behov
Avatar billede foodear Praktikant
27. november 2011 - 09:52 #10
Lukketid ?