Avatar billede Novice-1 Forsker
01. oktober 2011 - 13:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

fjerne Microsoft Net Framework -før version 4.0

hej
på min pc ligger en masse rester, eller hele versioner??
af Microsoft Net Framework fra version 1.1 til 4.0
jeg bruger windows XP, pro som styresystem

Når jeg scanner computeren med eksempelvis virusprogrammer og lignende så synes jeg at rensning/ tjek af Net Framevork tager lang tid.

derfor tænkte jeg  jeg kunne slette alle versioner før 4.0
eller blot nogle af dem
helt risikofrit
med programmet Revo Uninstaller

dengang!!! nyeste version hed 3.0 eller 3.5 læste jeg et sted noget om at man ikke kunne slette alle!! de gamle versioner?

på forhånd tak
Avatar billede Blueeyez Mester
01. oktober 2011 - 13:42 #1
Nej det må du endeligt ikke!

Hver version er IKKE identiske, derfor de ikke blot er i 1 pakke ;)
Avatar billede jokkejensen Novice
01. oktober 2011 - 15:16 #2
enig, no go...

Men du kunne fortælle dit antivirus (hvis muligt) at den skal holde sig fra mapperne, men det kan måske vise sig at være lidt risikofyldt..

Hvad bruger du af antivirus program, syntes ikke selv jeg har oplevet det med de mest brugte ?

Venligst
/J
Avatar billede Blueeyez Mester
01. oktober 2011 - 15:23 #3
#2 Kan være pcen der blot skal optimeres :)

#0 gå til start -> programmer -> tilbehør -> system værktøjer -> Diskoprydning, det kunne tænkes du har en del der sløver ned og via følgende program har jeg opnået mest optimering på mine maskiner (Defragmenterer stortset ikke mere)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2011 - 16:30 #4
I princippet kan du godt noejes med 4.0.

4.0, 3.5/3.0/2.0 kombo og 1.1 er 3 uafhaengige installationer.

Og der er en paen sandsynlighed for at 3.5/3.0/2.0 og 1.1 apps vil koere med 4.0.

Men jeg vil vaere lidt varsom med at gaa igang med at afinstallere - specielt hvis du vil bruge et 3. parts produkt til det. .NET er ret taet integreret i Windows og noget kunne gaa galt. 4.0 har tilsyneladende ogsaa nogle ganske faa ting i dir for de aeldr versioner, saa det at slette dirs kunne ogsaa gaa galt.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 16:33 #5
#1 Winows 7 kommer med Netframe work 4. Den vil aldrig opdateres med mindre jeg først fjerner den eksisterende version først. Det giver ingen problemer.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 16:38 #6
Ps. fjernede NFW gennem Kontrolpanel/Afinstallering af program.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. oktober 2011 - 16:45 #7
#5 Du kan ikke sammenligne XP med 7 så nemt der ;)
Avatar billede Novice-1 Forsker
01. oktober 2011 - 21:22 #8
til Jokkejensen
Jeg bruger Eset, men gælder også andre sikkerhedsprogrammer jeg indimellem bruger/ har brugt, eksempelvis Superantispyware
-men  synes i det hele taget at diverse scanninger er begyndt at tage for lang tid på det sidste.

Umiddelbart!! kan jeg ikke se hvordan man slår scanning af net Framework fra
- og selvom jeg kunne
så foretrækker jeg at gå med både livrem og seler.

til arne v
1) det er forholdsvis få programmer jeg bruger
  -men man skal jo aldrig sige aldrig -hvad man har / får brug for

2)Jeg var ved at overveje at oprette gendannelsespunkt
  -før eventuel sletning
-men ved ikke hvorvidt det virker i forhold til Net Framework
-eller programmet betragtes som en slags integreret del af windows
--og om man så vil kunne gendanne

--og hvis der går flere måneder før det går op for mig  at jeg alligevel ikke kunne undvære diverse versioner af Net Framework,, så vil jeg til den tid allerede have slettet gendannelsespunktet under  en oprydning  *S*

fandt for øvrigt et link hos Microsoft angående Net Framework
--som Microsoft velsagtens kun kan være interesseret i at flest mulige får kendskab til - ! ?
http://support.microsoft.com/kb/923100/da

til blueeyez - kører oprydning m.m. -jævnligt
              -og tak for advarsel!!  -hellere een for meget end en for lidt!!
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2011 - 21:31 #9
7 kommer ikke med 4.0 - 7 kommer med 3.5 SP1.
Avatar billede Novice-1 Forsker
01. oktober 2011 - 21:49 #10
For øvrigt
          I Mozilla Firefox står for øvrigt at Net Framework 1.2.1 er deaktiveret
og inkompatible med version 7.1 i  firefox

-det står for øvrigt også om java -fra 6-22 og fremefter
6-22 er fjernet med Revo  Uninstaller

a pro pos Net Framework og 3. part
udover Firefox bruger jeg også Thunderbird
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2011 - 21:57 #11
1.2.1 er ikke .NET Framework men .NET Framework Assistant.

Den:
- putter CLR version i request headers
- supporterer click once load
Avatar billede Blueeyez Mester
01. oktober 2011 - 21:58 #12
#10 Det er så 2 programmer ud af en hel del :)

Men fjern det og se hvad der sker :) Kan være du kan fjerne det uden at møde problemer (:
Avatar billede jokkejensen Novice
03. oktober 2011 - 12:45 #13
#8 - hvis du har 2 aktive virusprogrammer kørende, så skal du forvente at når det ene scanner, så gør nr 2 også.. Ofte er de sat til realtime test, så når en fil bliver læst, skrevet eller redigeret, så testes det af virus-programmet.. Altså vil jeg kraftigt anbefale dig kun at benytte et virus program - og ellers have dine spyware/malware programmer til at fikse sådanne.
Avatar billede Novice-1 Forsker
06. oktober 2011 - 01:04 #14
ved ikke hvordan at jeg deler point
ellers ville jeg have delt mellem arne v og jokkejensen
kan i lige give mig et praj så jeg kan dele mellem jer??

i modsat fald
kan i så ikke begge lige skrive svar -så bliver jeg jo dødt til at vælge
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2011 - 03:20 #15
du kan godt fordele point

vent til jj har svaret saa kan du acceptere begge svar
Avatar billede Novice-1 Forsker
07. oktober 2011 - 00:38 #16
jeg vil for øvrigt lige nævne, at jeg lige havde fjernet alle versioner bortset fra  4,0
men da jeg så genstarter og kontrollerer windows for opdateringer
så hævder windows at der er een vigtig opdatering
nemlig windows net framework 3,5 sp 1

samtidig/ i samme ombæring vil windows så installerer
version 3,5 famely update  - for at kunne opdaterer de tidligere versioner 2,0 - 3,5

så nu endte jeg alligevel med at geninstallerer det som windows kaldte for vigtige opdateringer vdr. net  framework

men det har da slettet en  hel del (40)  reg. nøgler som følge af at jeg i første omgang havde slettet alle versioner bortset fra 4,0

en anden dag sletter jeg måske igen alle versioner bortset fra 4.0 -og injurer at windows vil installerer de gamle igen..