Avatar billede Haugaard1337 Nybegynder
01. oktober 2011 - 10:13 Der er 4 kommentarer

Min computer klikker som en gammel computer.

Hej alle eksperter.

Min computer er begyndt at sige en klik lyd hele tiden. Jeg kan ikke  lokalisere lyden. Men har dog en forventning om det fra harddisken?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2011 - 10:40 #1
Kunne det godt lyde som ja.
Bærbar/stationær?
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2011 - 10:50 #2
det er typisk harddisken ja ...
få lavet et ghost MED det samme overpå en anden maskine eller få taget backup og reinstaller på anden disk ...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2011 - 11:01 #3
Ja det ville være en god ide med at overføre hele systemet, hvis det (ud over at klikke) ellers fungerer korrekt.
Der findes flere programmer til det.
Maxblast5
Macrium Reflect
Easeus osv.
Personligt har jeg brugt Maxblast (Acronis) som jeg synes virker fint, og har en god brugerflade.
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD
Kravet er dog du har mindst en Seagate/Maxtor disk i systemet.
Avatar billede Wally73 Mester
01. oktober 2011 - 12:06 #4
Det behøves altså ikke at være et dårligt tegn.
Det kan sagtens bare være strømstyringen der sætter harddisken i sleep og et andet program, der så næsten øjeblikkeligt vækker den igen.

Havde samme problem på min bærbare og troede også den var ved at dø, men kunne ikke finde nogen fejl på den og 2 andre nye harddiske havde samme fejl.
En deaktivering af sleep for harddisken fjernede lyden. :)