Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 17:29 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 vil ikke installere? Er du eksperten?

Windows 7 Home Premium X86 installationen stopper ved ca. 90% og kommer med en fejl.

Følgende er prøvet:

Installation fra CD på både SSD og Seagate disk - samme fejl
NY ISO fil, lavet om til boot-USB - samme fejl samme sted.
Jeg har prøvet at tage skiftevis Kingston RAM blokkene ud (der sidder 2*4gb) - og prøve igen - både med CD og med USB installationen. SAMME FEJL.

HVAD GØR JEG FORKERT?

Jeg er klar over at styresystemet ikke kan håndtere så mange ram - men begge blokke er forsøgt prøvet.
Avatar billede chalde Seniormester
29. september 2011 - 17:34 #1
Windows 7 Home Premium X86 installationen stopper ved ca. 90% og kommer med en fejl
Hvilken fejl?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 17:51 #2
Hvad med at prøve en anden Iso-fil? Hvis iso-filen har fejl vil boot-filen jo også få fejl, hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 17:52 #3
Ps. Det lyder ikke som ram fejl.
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 19:47 #4
Den siger. Setup.exe i hovedvinduet.

"Filen eller mappen E:\Windows\winsx bla bla er beskadiget eller kan ikke læses. Kør chkdsk.

ISO filen fejler ikke noget på en anden PC.
Og man kan jo i princippet sige at det er en anden installation fra selve cden af? Så det vil undre mig hvis det er medierne. Og der er som nævnt prøvet to medier på to forskellige harddiske.

??????????????????
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 20:18 #5
Det vil så sige, at Iso filen fejler bestemt ikke noget da du har lavet en fuld installation på en anden PC med den? Samme fejl på to forskellige HDD siger ikke noget om, hvorfor der fejles.
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 20:21 #6
Ja det er korrekt - fuld installation uden problemer på anden PC.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 20:34 #7
Ja så skulle den jo være OK. Jeg har set det råd at stoppe Print spooler service midlertidig under installationen, men der stod ikke hvorfor det skulle hjælpe.
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 20:36 #8
Men jeg kan slette ikke boote op? Så jeg kan slet ikke slå nogle services fra?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 20:43 #9
Har du prøvet at sætte bios til Defaults?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 20:56 #10
Du kan prøve at Installere efter du har slået AHCI fra i bios. AHCI kan aktiveres bagefter. Jeg har set på nettet at det på den måde, er lykkedes for nogle at få installeret win7, selv om de ikke kunne med AHCI tilsluttet.
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 20:59 #11
BIOS er sat til default. Harddisken er gjort kombatibel - den har gjort det både før og efter jeg ændrede det. Men ja enig - det løser det nogle gange.

Andre bud?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 22:02 #12
Hvad med  #10 AHCI ?
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2011 - 22:03 #13
Hvor meget plads er der på drevet/partitionen, hvor 7'eren skal placeres?
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 22:07 #14
Hhv.  160 og 1500 gb
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 22:08 #15
#10 Er prøvet uden held
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 22:17 #16
Hvad med at prøve med install. fra USB? Jeg har selv - for nysgerrighedens skyld - afprøvet det, og det gik fint.
http://www.ehow.co.uk/how_8376808_install-win-7-usb-chip.html
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 22:22 #17
Læs ovenfor.  Har jeg prøvet også.  :(
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2011 - 22:31 #18
Jeg ville, trods dine vellykkede forsøg på en anden computer, prøve at brænde en ny ISO-fil, evt. på et andet diskfabrikat og ved en langsommere hastighed.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 22:34 #19
Nå ja undskyld, det havde jeg overset. Der har vel ikke været linux på de to HDD? Som du sikkert ved, ligger der stadig en masse "ragelse" på HDD efter formatering. Ellers vil jeg foreslå, at lave en partition på f.eks. 40GB og vælge den til at installere på.
Avatar billede htmlkongen Novice
29. september 2011 - 22:39 #20
Diskene har været igennem killdisk uden held. Der har tidligere ligget 7 på den ene. Men via USB burde der ikke være problem med brænding.  I øvrigt er disken jeg prøvede med først original og aldrig brugt før
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2011 - 22:57 #21
Opstår problemet på en måske lidt ældre maskine?

Et skud: Har du prøvet at opdatere BIOS?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2011 - 23:48 #22
Man kan læse forbavsende ting om det problem f.eks.

Stentorian
The problem was the Corsair 950TX power supply.
The computer was able to install Windows 7 without a hitch after swapping in a different PSU. I might be a dope for giving Corsair another try, but I went with (the more expensive) 1000HX.
Anyone with a 950TX and problems installing an OS, try a new PSU!
-----------------------------------------------------------------
Knoke
I'm so happy I found this thread after hours of searching Google. I went through the exact same problem with this particular setup. Replaced it with a 1000HX from Corsair and everything is fine. Weirdest hardware issue I've ever seen.
-----------------------------------------------------------------
Iframe
Hi i would just like to comment that i have just had 2 computer in for a service in my workshop.
And i can confirm that both machines had this problem until i replaced the 950w corsair psu.
After this i have had no problems at all.
Hope this helps.
Best regards Iframe
----------------------------------------------------------------
Fundet på: http://www.tomshardware.com/forum/2064-63-windows-install-hangs-starting-windows-screen
Nu kan du jo selv bedømme om du vil eksperimentere med det.
Avatar billede htmlkongen Novice
30. september 2011 - 07:51 #23
Wow.  Bios er ikke forsøgt opdateret.  Så jeg burde prøve med en anden psu?
Avatar billede htmlkongen Novice
30. september 2011 - 11:54 #24
Maskinen er 1½ år gammel.

Nogle bud på en løsning?
Avatar billede milter Ekspert
30. september 2011 - 19:38 #25
Jeg er ved at blive lidt forvirret. I begyndelsen troede jeg, det kun drejedes sig om een computer, så begyndte jeg at tro, der måske var to involveret, og nu lyder det igen som om, der kun er en.

Du skriver også, at 7'eren er brændt til ISO på en CD. Du mener vel DVD?

Du skriver også om ISO på en USB. Hvor fik du den ISO fra?

Du skriver: " I øvrigt er disken jeg prøvede med først original og aldrig brugt før". mener du, du har forsøgt at installere 7'eren fra en spritny, original Windows 7 DVD, og at den stoppede ved ca. 90% med fejlen "Filen eller mappen E:\Windows\winsx...."?

Du skriver også om forsøg på installation på både en tilsyneladende forholdsvis ny HD og på en SSD. Hvorfor har du forsøgt dem begge?

Det ville nok gøre det lettere at hjælpe, hvis du beskrev nøjagtigt, hvad du har forsøgt og i hvilken rækkefølge. Fortæl også, hvilken slags computer, det foregår på, og hvorfor en tidligere Win7 tilsyneladende skal erstattes af en ny.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 19:27 #26
Sæt harddisken i en anden computer - Installer Windows 7 på harddisken - sæt harddisken tilbage og start computeren - nu beder installationen om at du sætter din skive i drevet, gør det og så bør det køre
Avatar billede htmlkongen Novice
07. oktober 2011 - 15:22 #27
Svar til indlæg imellem linjer:

Du skriver også, at 7'eren er brændt til ISO på en CD. Du mener vel DVD?

Jeg har en original Windows DVD (ikke ridset - det var bare det jeg mente med at den var ny)

Du skriver også om ISO på en USB. Hvor fik du den ISO fra?

Downloaded fra internettet. Microsofts råd. Har jo licensnøgle.

Du skriver: " I øvrigt er disken jeg prøvede med først original og aldrig brugt før". mener du, du har forsøgt at installere 7'eren fra en spritny, original Windows 7 DVD, og at den stoppede ved ca. 90% med fejlen "Filen eller mappen E:\Windows\winsx...."?

Nej det var den CD som er købt til computeren. Computeren er samlet  på PC værksted.

Du skriver også om forsøg på installation på både en tilsyneladende forholdsvis ny HD og på en SSD. Hvorfor har du forsøgt dem begge?

For at se om der var HD fejl på den ene.

Det ville nok gøre det lettere at hjælpe, hvis du beskrev nøjagtigt, hvad du har forsøgt og i hvilken rækkefølge. Fortæl også, hvilken slags computer, det foregår på, og hvorfor en tidligere Win7 tilsyneladende skal erstattes af en ny.

Installationen var helt smadret.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2011 - 16:56 #28
Har du prøvet #26
Avatar billede htmlkongen Novice
07. oktober 2011 - 17:12 #29
Nej det har jeg ikke prøvet. Har ikke lige udstyret til det her, men det kunne jeg jo nok skaffe. :) Men hvad tyder fejlen på umiddelbart? Nysgerrig... :)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2011 - 19:57 #30
Jeg ved det ikke, men jeg solgte en HP computer med Vista og køber kunne ikke installere Windows 7 det skulle jeg nok klare troede jeg, efter en måned måtte jeg ty til den fremgangsmåde som jeg foreslår dig og så kørte det
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2011 - 16:21 #31
#29
"Har ikke lige udstyret til det her" (til#26)
Men det har du da. Du piller bare HDD ud af den PC du skriver på nu, og sætter problem HDD i i stedet, og installerer win7, og bytter så om igen.
Avatar billede htmlkongen Novice
09. oktober 2011 - 18:54 #32
Er prøvet. Den siger stadig samme fejl. Denne gang har jeg brugt CD'en. Ikke USB nøglen med samme system på. Jeg har sat SSD disken over i den anden. Den eksakte fejl er: Windows kan ikke installere de påkrævede filer. Filen er muligvis beskadiget eller mangler. Kontroller at alle de filer der kræves til installation er tilgængegelige, og genstart installationen. Fejlkode 0x80070570.

Så kommer der en anden boks op og siger:

Filen eller mappen D:\windows\winsxs er beskadiget og kan ikke læses. Kør chkdsk-værktøjet.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 19:09 #33
"Installation fra CD på både SSD og Seagate disk - samme fejl" og på to forskellige computere. Det lyder som softwarefejl. Er du sikker på, at din brænder er helt i orden, Eller det brænder program du bruger? Dette brænderprogram er virkelig godt, og gratis.
http://www.ntfs.com/iso-burning.htm
Ellers prøv noget ganske andet. Her linket til en windows 7 pro. Den er på engelsk, men det er jo lige meget for prøvens skyld. Den har jeg selv kørt med i flere måneder, og den kører fint.

32-bit Windows 7 Professional x86 ISO
http://techpp.com/2009/11/11/download-windows-7-iso-official-direct-download-links/
Avatar billede htmlkongen Novice
09. oktober 2011 - 19:12 #34
Jeg har ikke brændt en CD. Det er en spritny original DVD ROM fra Microsoft som aldrig er brugt, uden én eneste ridse i.

Jeg har hentet en ISO fil, som tidligere nævnt, og gjort en USB bootbar. Denne ISO fil er verificeret, men den laver samme fejl som #32.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 19:14 #35
Ps.
Det er under Download Windows 7 ISO, nummer 5 nede i rækken.
Men du kan selvfølgelig også prøve nr. 6 som er 64bit.
Avatar billede htmlkongen Novice
09. oktober 2011 - 19:15 #36
Min ISO fil er verificeret - det virker stadig ikke...
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2011 - 19:31 #37
Der er da noget som ikke passer her:
"ISO filen fejler ikke noget på en anden PC" og
" fuld installation uden problemer på anden PC."
Det passer da ikke sammen med #32.

Du har skrevet, at du kan lave en fuld installation på en anden PC #6, men også at du har prøvet forslaget fra #30 uden held fordi der stadig kommer samme fejl. Begge dele kan sgu da ikke være rigtigt.
Avatar billede htmlkongen Novice
09. oktober 2011 - 20:44 #38
ISO filen på USB pinden virkede på anden PC (med en anden harddisk)

Derfor kunne jeg lave en fuld installation der.

Fejlen i #32 er på en anden PC med SSD disken fra den omrindelige PC - og det er den der fejler.

Så status er at jeg har prøvet helgecs løsning med at tage den originale SSD ud og putte i en anden maskine, og prøve at installere den den vej igennem med cden, og det lykkedes ikke. :(
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 00:32 #39
Hvis den SSD disk er i orden, skal du kunne gøre følgende. Installer Windows7 på Seagate HDD; bagefter kloner du så windows over på SSD disken.
Men kan du i det hele taget se den SSD i bios? og hvis du kan, er den så sat som 1.ste harddisk valg? (altså ikke 1.ste boot)
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 07:24 #40
"Så status er at jeg har prøvet helgecs løsning med at tage den originale SSD ud og putte i en anden maskine, og prøve at installere den den vej igennem med cden, og det lykkedes ikke. :( "

Så er der to muligheder

1) diskproblemer / kør killdisk på disken
2) din installations-DVD er defekt / prøv med en anden
Avatar billede htmlkongen Novice
10. oktober 2011 - 10:11 #41
Det skulle bare være mærkeligt hvis begge diske er defekte (jf at der ikke kan installeres på begge)

Den kan fint finde disken både via disken og i BIOS.

Jeg prøver killdisk og en anden skive hvis jeg kan finde en. (det er en WIN7 X86 Home Premium) Så svært at finde en der har en liggende. Hvis der er nogle der har en liggende må i gerne dele den i en ISO fil. Jeg har jo licensnummeret.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 13:21 #42
I #20 skrev du "Diskene har været igennem killdisk uden held" og nu skriver du "Jeg prøver killdisk og en anden skive hvis jeg kan finde en"
Hvis den SSD disk ikke engang kan ses i bios, hvordan kan man så køre Killdisk på den?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2011 - 13:25 #43
"Den kan fint finde disken både via disken og i BIOS." Beklager jeg læste forkert:( Men fastholder, at der allerede skulle være kørt Klldisk.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2011 - 22:45 #44
Spørgsmålet er fra 29 september. Spørger er for inaktiv til min tålmodighed, så jeg afmelder tråden.
Avatar billede htmlkongen Novice
11. oktober 2011 - 23:23 #45
Med 45 indlæg er det vel svært at kalde tråden inaktiv. :-) men beklager at det tog et døgn før jeg svarede igen.

Jeg forstår din besked, og har glemt et "igen" - jeg prøver killdisk igen.. Jeg har nu fået fat i et andet medie. INDEN killdisk laver den stadig samme fejl på harddisken (som stadig sidder i en anden maskine) PT bøvler jeg med at computeren slukker når jeg nu kører Killdisk. Så jeg skal prøve med en anden PC inden jeg er 100% sikker på at Killdisk når ordentligt igennem.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 20:38 #46
Du har selv haft 18 kommentarer på 13 dage. Det er ikke sandelig ikke effektivt. Det jeg mener er, at når der skal kommunikeres skal det gøres, så hver kommentar hurtig bliver fulgt op af respons. Dette her kunne være kørt over 2-3 dage, så 13 dage er, efter min mening al for lang tid. Og der er åbenbart heller ikke andre brugere, som hænger på længere. Men held og lykke med dit Killdisk forsøg:)
Avatar billede htmlkongen Novice
13. oktober 2011 - 23:50 #47
Tak. Det er helt OK. Jeg skal prøve med Killdisk i morgen, Det skal klare den :)
Avatar billede htmlkongen Novice
23. oktober 2011 - 19:10 #48
Det klarede den ikke. Køber en ny PC. Hvis der er folk der stadig går op i point så smid svar :)
Avatar billede htmlkongen Novice
28. november 2011 - 00:17 #49
Lukker
Avatar billede Chrede2750 Nybegynder
12. november 2012 - 15:32 #50
Hejsa. :)!
nu skal du høre hvad du skal gøre

1: anskaf dig en box!  ( http://olsens-it.dk/adaptere-bokse-mm/41-25-ide-hdd-boks.html )
ved ikke om du kan bruge denne.. men de koster ikke særlig meget ( du kan finde mange forskellige bare et feks så du kan se hvad jeg mener med en box! :)

sæt din hdd i den box og sæt den til en pc hvor du kan få den frem og så formater du din hdd derfra! :)
ved godt man kan gøre det når du skal installer window på ny!
men det hjælper ikke på det dette problem !
hvis du bare formater den via boxén så løser den dit problem :)
Aka FORMATER DEN VIA BOXEN

2: sæt din HDD tilbage i den computer du vil have installeret windows 7 på!!

3: sæt din windows installer cd i og boot op! :)
  og derefter installer du window 7 eller hvad du nu vil have. ! :) dit problem er løst !

og så kommer alle updates osv.. som tager tid :( men de skal jo bruge!

( jeg har selv haft dette problem så mange gange.. lige indtil jeg ringede til min far og spurgte ham.. han sagde det til mig og jeg tænkte.. hvad snakker han om.. hvorfor skulle det hjælpe.. :D Men det gjorde det og det virker helt fint! :)
jeg håber det hjælper ligeså godt for dig! :)