Avatar billede Jeanne2011 Nybegynder
28. september 2011 - 17:27 Der er 9 kommentarer

Fladskærm "42"

hej ekspert! :)

har et spørgsmål ang. fladskærme!

-hvor meget fylder en Philips 42" LCD-TV 42PFL3606H?(altså både breden og højde?)
-Hvad er plasma?
-Hvad for et mærke er bedst, når vi snakker fladskærme?

håber i kan svare på alle mine spørgsmål!

KH Jeanne...
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2011 - 17:31 #1
Bredde = 101,8 cm
Højde = 68,3 cm
Højde uden stand = 63,58
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2011 - 17:33 #2
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 17:34 #3
Her kan du se specifikationerne på det TV.
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4957334

Og forklaringen på plasma.
http://da.wikipedia.org/wiki/Plasmask%C3%A6rm

Det sidste er vist mere religion. :)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2011 - 17:38 #4
Enig, hvad for et mærke er bedst, er mere religion.

læs evt. div. test af fladskærme på nettet, og bliv forvirret på et højere plan.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. september 2011 - 17:57 #5
Jeanne2011 >> Jeg kan se du har for vane aldrig at vende tilbage til dine oprettede spørgsmål. Det er ikke god stil herinde.....

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Jeanne2011
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2011 - 18:00 #6
Ja tester bliver man mere forvirret af.
Det bedste du kan gøre er at tage ud og kigge lidt selv på skærmene. Tag fjernbetjeningen og indstil det så du synes det ser mest naturtro ud. Gør det med alle de skærme som tiltaler dig. Vælg den med det bedste billede set med dine øjne.
Som udgangspunkt er skærme i butikkerne skruet alt for højt op med kontrast og skarphed samt farve, så billedet ser unaturligt ud.
Jeg gjorde denne øvelse for 4 år siden, og dengnag faldt valget på en Panasonic 42" plasma skærm. Men der er sket rigtigt meget siden da.
Da jeg valgte plsmaskærmen dengang, var at den var god til at definere sort baggrund, og at billedet nærmede sig det jeg var vant til fra min gamle crt skærm med farveopløsning. LCD skærmene jeg så på dengang havde for "kunstige" farver.
Held og lykke.
Avatar billede Cypern Nybegynder
28. september 2011 - 18:03 #7
Test, efter test siger plasma og Panasonic så har du verdens bedste fladskærm.

www.flatpanels.dk
www.recorder.dk
Avatar billede pstidsen Novice
28. september 2011 - 18:37 #8
Det bedste? http://www.google.dk/search?client=opera&rls=da&q=lcd+eller+plasma+eller+led&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

LED bruger mindst strøm, men tests viser at plasma har det bedste billede på store skærme og det er 42" jo.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2011 - 20:03 #9
jeg har selv LG led-tv:
1) det er meget tyndt
2) bruger ikke meget strøm
3) LG sponserer Formel 1, som jeg ser
4) kommer med hans og hendes remote (dvs en med alle taster til indstilling, og en til børn/andre (!), der ikke skal pille i min opsætning)

Philips har så noget farveflimmer - det er slået fra hos dem, jeg kender med flimmer-kant.

Og så er der det med 3D-tv - lad være hvis du alligevel skifter tv om 4-6 år.