Avatar billede Slettet bruger
27. september 2011 - 21:20 Der er 4 kommentarer

Intet signal i bolig

Hej.

Jeg har et mindre stort problem. Jeg bor i et rækkehus og flyttede ind pr. 01.06.11.

Jeg har siden jeg flyttede ind ikke haft signal på tlf indendørs, medmindre jeg står ved et vindue. Jeg kan ligeledes heller ikke få mit trådløse netværk til at virke. Fjernsyn virker dog herhjemme.

Hvad kan dette skyldes?

Vh
Betina
Avatar billede thov Forsker
27. september 2011 - 21:37 #1
Man skulle tro, du boede i et Faradays bur men det gør du nok ikke.
Har du trådløs forbindelse mellem router og computer, hvis de befinder sig i samme rum ?
Kontroller WI-FI signalerne med inSSIDer http://www.metageek.net/products/inssider/
Programmet viser alle trådløse netværk, computeren kan opfange - også naboernes.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
27. september 2011 - 21:42 #2
Prøv at flytte den kanal dit trådløse netværk arbejder på. Derudover kunne du måske bruge en mobilforstærker.
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 00:32 #3
Det behøver nu ikke være et faraday bur. Det kan også være støj og hvis de rammer mobiltelefoner, så er det noget skidt, da det er et licenseret frekvensområde.

Prøv evt. at tage sagen op med telestyrelsen.

http://www.itst.dk/frekvenser-og-udstyr/frekvensadministration/Tilsyn
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2011 - 19:44 #4
Jeg har ikke trådløst netværk til trods for at computer og router er i samme rum :(.

En mobilforstærker?

Tusind tak for hjælpen indtil videre :)