Avatar billede VendelboenDK Nybegynder
22. september 2011 - 13:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WSUS og VPN

Hej
Jeg har et spørgsmål ang. WSUS og VPN

Kan man blokere for WSUS opdateringer når en bruger er på en VPN forbindelse, Jeg har nogle brugere som rejser meget og ofte er steder hvor MB prisen ved roaming er meget høj, så kan man blokere kun når der er VPN forbindelse. ?

På forhånd tak.

Vendelboen
Avatar billede Wally73 Mester
22. september 2011 - 17:23 #1
Det vil så kræve noget filtrering på VPN-forbindelserne, men det kan lade sig gøre.
WSUS kører på en bestemt port, typisk 8530, som der kan blokeres for.
Er den specielt konfigureret, så kan porten være anderledes, men så kan det ses i IIS administrationsvinduet.
Avatar billede VendelboenDK Nybegynder
23. september 2011 - 08:23 #2
Hej Wally

Tak. Jeg har selv tænkt på om ikke at wsus opdateringer blev rullet ud via en spaciell port.
Nu må jeg til at kikke ppå VPN reglerne i vores TMG.
Mvh. Vendelboen

Ps: Hvordan frigiver jeg point for svaret ?
Avatar billede Wally73 Mester
23. september 2011 - 17:02 #3
Jeg tror jeg skal lave et indlæg som et svar, så du kan give pointene, så her er det. :)