Avatar billede tkuhlmann Nybegynder
21. september 2011 - 09:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

nyt bundkort

HHej har nu købt nyt bundkort og ram men min com vil ikke skarte op nu blæser osv starter men der kommer ikje lys i mit tastatur og der er bare sort skærm køre xp hvis det skulke ha nogen betyning
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 10:40 #1
Sørg for at din højttaler er sat til, da den typisk vil komme med nogle beep, som er koder for fejl- eller klar-meldinger.
Er den sat til og der ikke sker noget, så er der noget grundlæggende galt, men hvad er lidt svært at sige ud fra din beskrivelse, så det eneste der er at gøre er at gå alt efter igen.
Det kan være noget så simpelt, som en jumper til clear bios, der skal flyttes, men det kan også være noget mere kompliceret. :)
Avatar billede tkuhlmann Nybegynder
21. september 2011 - 10:45 #2
deer kommer ikke nogen lyde og det hele er gået efter tre gange kan det være den ikke får nok strøm ???
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 11:49 #3
ja
Avatar billede tkuhlmann Nybegynder
21. september 2011 - 13:00 #4
ok forstår jeg bare ikke for der står den skal ha 400 w og minimum 15 a står der på bundkorte og min strømforsyning har 400 w 16 a
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 13:51 #5
jo men det er måske bare ikke lige nok

du kan bruge en 1000watt psu - den bruger ikke mere strøm af den grund

men kan ikke vide det men det faldt mig lige i øjnene
det kan jo også bare være et stik der mangler eller ikke sidder korrekt
ekstra strøm til graffikkort er meget brugt i dag og der er 400watt ikke stor nok eller i hvert fald sjældent nok

du skal i hvert fald udelukke det

tag alt fra og prøv at starte den op kun på bundkort uden harddisk og cdrom drev
hvad sker der så
hvis der ikke kommer billede på er det nok graffikkortet eller strøm til sammme eller stik

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 13:54 #6
ok selvfølgelig kan det være en dårlig ramklods

man tester ALTID nye ram i sin pc

det kan enten gøres med ultimate boot cd

http://www.ultimatebootcd.com/

eller hirens

http://www.hiren.info/pages/bootcd

det gør man fordi det skal gøres før windows er startet for at være troværdigt aldrig ovenpå windows
Avatar billede tkuhlmann Nybegynder
21. september 2011 - 14:05 #7
problemet med det her er at jeg købte nyt bundkort og ram fordi jeg fik blåskærm heletiden og den ikke ville starte op

ok selvfølgelig kan det være en dårlig ramklods

man tester ALTID nye ram i sin pc

det kan enten gøres med ultimate boot cd

http://www.ultimatebootcd.com/

eller hirens

http://www.hiren.info/ (...)

det gør man fordi det skal gøres før windows er startet for at være troværdigt aldrig ovenpå windows
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 14:32 #8
som jeg skrev start med så lidt som muligt sluttet til
start f.eks med kun bundkort og graffikkort i
hvad sker der så
Avatar billede tkuhlmann Nybegynder
21. september 2011 - 15:07 #9
så sker derb intet heller ikke kun med bundkort ok hd eller bundkort og onbordt grafik
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 15:32 #10
hvis du tænder den med bundkort er der så lys på det

hvis der ikke er er det strømforsyningen eller et stik

men kan godt være ram

du må skrive tydeligt hvad du gør
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 15:35 #11
har du testet dine ram
Avatar billede tkuhlmann Nybegynder
23. september 2011 - 18:49 #12
mine ram er helt nye har prøvet at starte den med kun bundkort og der er lys i den har prøvet at starte den med ram også har prøvet med de forskellie dele og med alle på en gang men der sker ikke noget
Avatar billede Wally73 Mester
23. september 2011 - 20:41 #13
400W og 16A er måske nok, hvis det er helt rigtigt, men ofte er de ampere desværre ikke fordelt, som man gerne vil have det, så der er måske 3A for meget på 3,3V og 2A for meget på 12V, men så mangler der en masse på 5V.

Derfor er en strømforsyning med rigeligt med Watt i overskud altid en god ting.

En anden ting er at de 16A måske kun kan leveres i en kort peak-periode og ikke stabilt over en lang periode.
Dette fænomen oplever man specielt når man kommer op over 85% udnyttelse af max'et på en linje, hvilket også er en grund til at have Watt i reserve.
Avatar billede tkuhlmann Nybegynder
16. april 2013 - 10:27 #14
Tak for hjælpen