Avatar billede Novice-1 Forsker
19. september 2011 - 22:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 7, sort skærm men maskinen "arbejder"

Veninden har en bærbar Tosiba  med windovs 7
Skærmen er sort, og maskinen"arbejder" / udvikler varme
-og det hvad enten låget er åben eller lukket
Nu har jeg prøvet at få hende til at trykke F8 uden at der skete noget som helst

Hvis hun ikke  kan få den i gang er det så bedst at tage strømmen fra den eller tværtom

vi sidder med mange kilometers afstand
og jeg husker ikke lige om der var en DVD med
men det tror jeg nok
og det ender sikkert med at det er mig der skal ud  at rode med den

har i nogle gode ideer
eller det har i givetvis,
men det er velsagtens ikke noget at jeg kan -nøjes med- at instruerer hende i via telefonen?

-min umiddelbare antagelse var at det er skærmen der er gået sig en tur
siden skærmen er sort medens at maskinen "arbejder" -udvikler varme

på forhånd tak

Novice-1
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. september 2011 - 22:16 #1
kunne det tænkes at der er skruet ned for lyset? Fn taste plus F taste med sol.
19. september 2011 - 22:32 #2
Prøv lige i tændt tilstand at placere noget lys fra siden. Kan der skimtes noget tekst/billed ?
Avatar billede Novice-1 Forsker
20. september 2011 - 00:38 #3
sorry,, bliver vist ikke foreløbig på grund af rejse

kan den løbe helt tør for strøm, så den ikke kommer i gang igen
hvis man afbryder strømforsyningen
men jeg går ud fra som givet at det hverken gør fra eller til
Avatar billede Novice-1 Forsker
20. september 2011 - 08:58 #4
til karise_larry    nej skærmen er helt!!!! sort
                    skønt link *S*  det der bballade.dk

resten må vente en ugestid -som sagt
Avatar billede janripley Nybegynder
20. september 2011 - 10:14 #5
Har du haft maskinen tilkoplet til tv via HDMI stikket.
for det kan ske at hvis man har gjort det at skærmen forsvinder og nogle gange kan det afhjælpes med ar re-installere driveren til grafik kortet. i værste tilfælde reinstallere hele maskinen.
men prøv at tilslutte tv via HDMI og se om du får skærm på den vej, og hvis det virker kan du jo den vej opdatere dit kort eller gå tilbage til tidlere instillingere.

mvh
jan
Avatar billede Novice-1 Forsker
22. september 2011 - 10:48 #6
Nej har aldrig været koblet til TV
eller noget som helst andet

men jeg syntes at hun sagde at der var noget med musen
--og på min egen pc med xp
da ser det under programmer ud som musen lige er installeret / opdateret  ---bjælken med "programmet" mus er blå
--noget med help henholdsvis settings

det skal lige nævnes at jeg på begge computere, for flere måneder siden, har installeret  programmet SlimDrivers
--og på venindens  computer ikke opdateret drivere i lang!! tid
( 2  -3 mdr - kun tjekket)

og musen (med ledning) er vel også opdateret  via windows??
--og så burde computeren vel ikke gå i sort af den grund??

er stadig ikke i nærheden af computeren
Avatar billede janripley Nybegynder
23. september 2011 - 00:56 #7
det burde ikke give sort skærm.
få hende til at anskaffe et hdmi kabel hvis hun har en maskine der kan bruge det og ikke mindst tv apparatet skal også have hdmi indgang. hvis hun har det på begge, så prøv at se om skærmen kommer op på tv apparatet. hvis ikke, kunne det være virus eller i værste tilfælde at grafikkortet er stået af.
men får hun det til at virke og hun ser skærmen. kan du få hende til at installere teamview og du kan fjernstyre hendes maskine, hvis maskinen er tilsluttet internettet. og derfra kan du så rep.hendes computer.
bare en ide.
Hilsen
janripley
Avatar billede Novice-1 Forsker
28. september 2011 - 15:13 #8
efter  ferien hun havde været på
så tændte hun og der kom en eller anden meddeles om at den startede, genoprettede eller hvad  der nu stod
efter alvorlig fejl / nedbrud

ved ikke hvem jeg skal give point eller jeg selv skal tage dem
finder jeg ud af ved lejlighed
Avatar billede Novice-1 Forsker
09. oktober 2011 - 00:32 #9
Jeg vil gerne give point til Karise_larry
--for link til www.ballade.dk

og til janripley - ikke fordi vi havde fornøjelse af af svaret  om kabel
--men måske har andre haft fornøjelse af det

--så hvis i skriver et "svar" vil jeg dele pointene mellem jer
10. oktober 2011 - 15:33 #10
Ping...
Avatar billede Novice-1 Forsker
10. oktober 2011 - 22:16 #11
hej Karise_larry,  jeg troede at jeg kunne give dig 30 point nu

og så 30 point  til janripley hvis han også gav et "svar"

--så derfor ville jeg have  ændret de 60 point  - til 30 ved dit svar her og nu

men de 60 point kan åbenbart ikke ændres til 30, hvis jeg tildeler point nu.

--hvad  hvis i begge to har/ havde afgivet svar
-kan man så fordele mellem jer
--eller kan man altid kun give point til een ?