Avatar billede perav Nybegynder
19. september 2011 - 21:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med recovery af Acer pc

Sidder med en stationær Acer Pc med Windows Vista.
Jeg ville kører Recovery på den (Alt+F10)det går også fint nok, og jeg vælger at den skal kører windows tilbage til fabriksinst. via den skjulte partition, men herefter spørger den efter Password, jeg mener at det er seks nuller, men det vil den ikke godtage, der står så et Tips som hedder "state" her står jeg så af, mener ikke der er lagt andet password på den.
Jeg finder så en mulighed på nettet hvor man kan forsøge med Ubuntu og via dette "program" kan man komme ind og nulstille Password, men AK og VE, jeg har fremstillet en CD med Ubuntu på men når jeg vil indlæse den på pc'en sker der ikke særlig meget, der kommer godt nok et billede frem hvor der står Ubuntu i midten af skærmen og nedenunder kører der 5 prikker hhv hvide og røde, men mere sker der ikke, er der nogen som kan fortælle mig hvad der kan være galt med pcén?
Det skal siges at jeg ikke kan komme ind i Windows på normal vis, den kommer kun til profilbilledet, så kommer den ikke længere, den kan dog godt starte op i fejlsikret tilstand.
Avatar billede janripley Nybegynder
20. september 2011 - 10:42 #1
Avatar billede perav Nybegynder
20. september 2011 - 12:54 #2
Det jeg ville prøve var dette: http://oldergeeks.com/blog/?p=72

Men jeg kan ikke få startet Ubuntu, derfor spørger jeg om hvor fejlen ligger siden Ubuntu ikke funker som den skal.
Avatar billede perav Nybegynder
20. september 2011 - 17:50 #3
Den med at tage batteriet ud i 30 minutter duede ikke, jeg havde batteri ude i 3 timer, men når jeg benytter Alt+F10 og beder om at install tilbage til fabriksinstillinger spørger den stadig efter password
Avatar billede janripley Nybegynder
23. september 2011 - 00:46 #4
Har du prøvet din egen brugerprofil og password.
min packard bell, kunne jeg vælge min bruger profil og så intastet jeg min egen kode ind og den gik igang.

så prøv det
hilsen
janripley
Avatar billede perav Nybegynder
28. september 2011 - 22:06 #5
Jamen der er ikke nogen brugerprofil med password, den plejer at gå direkte ind i windows uden indtastning af password.
Avatar billede perav Nybegynder
04. oktober 2011 - 09:28 #6
Lukker