Avatar billede jisch Mester
18. september 2011 - 14:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Server 2008 R2 - Local Policy

Når jeg logger på Server 2008 R2 som administrator og vil ændre policy for pasword expiration (Local Policy) giver serveren mig ikke tilladelse til det (jeg kan ikke rette i feltet). Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. september 2011 - 14:19 #1
Er der et AD kørende? Hvis der er, så kan du ikke rette i LocalPolicy. Så er det i domænet det skal gøres
Avatar billede jisch Mester
18. september 2011 - 14:29 #2
>vistodk: Tak for svar. Ja Serveren er sat op som en domain-server med AD. Skal jeg forstå dit svar således at det ikke kan lade sig gøre eller det kan sættes i domainet - i givet fald hvordan?
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. september 2011 - 14:37 #3
Jo det kan lade sig gøre, men du skal gøre det under GroupPolicy. Du KAN rette i DomainDefault, men jeg vil anbefale du opretter en ny og enforcer den
Avatar billede vistodk Nybegynder
18. september 2011 - 14:40 #4
Tryk START, og skriv gpmc.msc (efterfulgt af enter) Det starter GroupPolicyManageren

Browse ned til GroupPolicyObjects. Der kan du enten rette i Domain Default, eller oprette en ny, som du så skal enforce.

(Evt Google det, for der findes en masse gode kom-i-gang-guides fra Microsoft om det emne)
Avatar billede jisch Mester
18. september 2011 - 15:09 #5
>vistodk: Tak - Super.