Avatar billede SimonOttosen Nybegynder
17. september 2011 - 18:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mangler server styresystem, som understøtter trådløs

Hey eksperter. Går og leger lidt, med tanken om at sætte en NAS/FTP server op. Men problemet er, at da den skal stå, på mit værelse, skal den fungere UDEN et nætværkskabel.
Altså skal det eneste der skal i den, være i strømstik.
Til setup, af NAS/serveren, har jeg mulighed, for at have et kabel i den.

Specs:
Core2Duo 2GHz
1.5 GB RAM
300 GB Harddisk (Kun en)

Er åben over for alt, er ikke helt grøn, på server/computer området, så Linux er fint nok.

Hari kke kunne fine noget system som, kan køre, uden at have et nætværks kabel i.
Avatar billede kjeldsted Novice
17. september 2011 - 18:35 #1
Altså.. Jeg er ikke selv bekendt med et styresystem fra 2011 som IKKE understøtter WiFi.
Avatar billede SimonOttosen Nybegynder
17. september 2011 - 19:04 #2
Meningen er at jeg skal kunne overføre og hente data ned, fra min Mac.
Skal kunne overføre, over den normale serverliste i Lio. SMB og FTP

Kan en Windows Home Server 2003, sagtens klare det. Uden kabel?
Avatar billede skau Nybegynder
17. september 2011 - 19:16 #3
Hvis den maskine du vil bruge som server understøtter trådløst netværk skal du bare gøre som du plejer.

Server systemer kræver ikke kablede forbindelser ....

Og så er det ligemeget om du bruger linux, macOS eller windows

At man normalt ville vælge kablede forbindelser er udelukkende performance og latency hensyn
Avatar billede kjeldsted Novice
17. september 2011 - 20:01 #4
Det eneste der kræves er et trådløst netværkskort, samt driver til denne.

Og den eneste forskel på at kører det via. WiFi er jo sådan set at hastigheden blot er nedsat en del og at serveren vil blive meget mere ustabil.
Avatar billede SimonOttosen Nybegynder
17. september 2011 - 20:40 #5
Okay, mange tak :D

Hvordan giver jeg point for dit svar?
Avatar billede kjeldsted Novice
17. september 2011 - 20:56 #6
Du acceptere dette svar :)
Og jeg deler da gerne med skau, hvis han da ønsker.
Avatar billede skau Nybegynder
17. september 2011 - 21:27 #7
Nej tak - har flere point end jeg kan bruge ;)