Avatar billede macsteentoft Nybegynder
15. september 2011 - 01:06 Der er 1 kommentar

Opbygning af wireless struktur

Situation: et hus med meget tykke vægge samt en stor have hvor jeg meget gerne vil have WiFi-dækning overalt.

Hardware:
1 stk D-link DLS-2640R router, wireless slået fra da det kun er en G- router
3 stk trendnet TEW-637AP wireless AP alle 3 kablede til router
2 stk Airport Express:
Den ene kablet til router, og det er denne der laver det trådløse netværk.
Den anden extender det trådløse netværk (da den grundet placering desværre ikke kan kables)

Jeg har haft svært ved at finde entydige svar på et par spørgsmål i forbindelse med denne struktur.

1) For at få den mest problemfrie dækning, er det så bedst at de tre Trendnet AP er i AP-mode eller skal de i stedet alle lave deres egne netværk som bare hedder det samme ?

2) skal alle trådløse enheder sende på samme kanal, eller skal de istedet sende på forskellige kanaler der ikke interferer med hinanden ?

Jeg overvejede også at købe en airport extreme som router og skaber af det trådløse netværk, og så skifte til udelukkende at have airport express til at extende dette netværk. Ville dette eventuelt være en bedre løsning ?
Vi har i forvejen udelukkende apple-hardware, så måske det ville give mest mening.

Jeg sætter pris på hvis I kan hjælpe mig, da jeg synes at der har været meget pletvis dækning med denne struktur.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2011 - 18:12 #1
du kan gå ind på din router  via router  pinkode www.dlink.co.uk(...)

eller http://www.fixya.com/support/t1266463-dsl_2640r_d_link_router

og vis du køre windows vista eller windows 7 så er det denne vaj> start> computer >netværk og nu får du 3 menyer op som hedder computer
      og medieenheder

      og netværksinfrastruktur

          og der er din router

              (vis det er en ny windows  udgave du køre med )